TEMAN

Ahad, 5 November 2017

MEE KICAP BERSAMA SUP WANTAN - ADAM CORRIE

SIAP DAH WANTAN SAYA

Beberapa bulan yang lepas, saya telah kongsikan resipi Mee Kicap bersama Sup Wantan.

Buat mee kicap bersama sup wantan. adalah makanan saya sejak kanak-kanak lagi , Saya kan Cina... dah tentulah mee kicap wantan ni bukan asing bagi saya. Dulu masa remaja saya jual mee kicap utk menampung hidup.

MEE🍜 Mee Wantan 
  • mee wantan 
  • (leraikan mee dahulu . kemudian dicelur bukan rebus tau, lepas tu masukkan dlm air sejuk pula.. ulng step ini berkali-kali . Supaya mee tidak melekat ) 
  • Mee wantan ada jual di supermarket
  • minyak bijan
  • kicap pekat 
  • kicap cair (apa2 brand pon ok)
  • Sos tiram
  • Sayur sawi / siew pak choi 
🌟 campur semua minyak dan kicap tu dlm pingan. Kemudian masukkan mee yang wantan tu.. pastu gaul rata. Tak perlu masak.
Tabur bawang goreng kalau suka.
Letak sayur sawi / siew pak choi yang telah di celur di atas mee
🍜Kulit Wantan 
  • tepung gandum
  • Sedikit tepung ubi atau tepung jagung 
  • air panas mendidih.. 
  • sedikit garam
  • 1 sudu besar minyak masak
- satukan tepung gandum dan tepung ubi atau tepung jagung serta garam serta minyak masak
- kemudian masukkan air panas tadi sedikit demi sedikit sehingga adunan tak lekat kat tangan
- uli hingga sebati kemudian biarkan kejap dlm 20 minit dlm bekas tertutup supaya doh tak keras
⭐️ payah sgt .. beli je yang dah siap kat kedai. Baru RM3
🍀Isi / Inti Wantan
  • Udang (dicelur) atau isi ayam ( di cincang halus) 
  • Daun bawang di ptg halus
  • Karot di potong halus.. 
  • tepung sikit 
  • lada sulah
  • Garam
  • Sos tiram
⭐️gaul semua .. nak tambah bawang besar pon boleh , nak tambah cendawan pon ok. Tp saya buat yang ringkas. Supaya inti wantan tak basah . Kalau terlampau basah. Kulit wantan mudah koyak.
⭐️ dah siap boleh di goreng atau masukkan dalam sup.

🍜Sup Ringkas Adam Corrie πŸœ
  • Air
  • Lada sulah 
  • Kiub ayam
  • Daun ketumbar
  • Bawang goreng
🌟didihkan air , masuk lada sulah, kiub ayam, masukkan wantan yang dah siap ke dlm sup . Masakkan sekali dgn sup.. dah nak siap, tabur daun ketumbar dan bawang goreng. Siap!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Resipi saya ringkas. Resipi sejak remaja. Lain org lain caranya.
Nak yg lebih grand boleh menuntut ilmu pada yg bertauliah atau Google je mcm2 ada..
ikut selera masinh-masing



Ahad, 19 Februari 2017

DOA DIKURNIA ANAK SOLEH


METRO AHAD 19 FEB 2017



Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara: sedekah jariah atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya." (Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya)

Mempunyai zuriat atau anak yang soleh  adalah impian saya sebagai seorang lelaki yang telah berkahwin.  siapa tak nak ada zuriat? Semua ornag nakkan zuriat, semua orang nakkan keluarga yang bahagia.

Saya memang sukakan kanak-kanak dari dulu. Kalau saya Nampak kanak-kanak pasti saya akan cuba tegur dan berguarau dengan mereka. Ada yang menyarankan saya untuk berkahwin lagi untuk mendapatkan zuriat. tapi bagi saya bernikah seorang lagi bukanlah jalannya untuk bahagia hanya kerana inginkan zuriat.

Dalam kehidupan berumahtangga kita ingin penyeri dalam rumah tangga kita iaitu zuriat. Sebagai pasangan suami isteri yang sudah mencecah 2 tahun usia perkahwinan. Kehadiran zuriat amat dinanti-nantikan sejak sah kami diijab kabulkan. Tapi tak semua nasib pasangan suami isteri  sama. Ada yang rezekinya cepat dapat bunting pelamin dan ada juga yang telah berkahwin berpuluh-puluh tahun masih tiada tanda walaupun sudah disahkan oleh doktor tiada sebarang masalah. 

Diawal perkahwinan dulu sebenarnya kami tidak berusaha bersungguh-sungguh lagi dalam usaha untuk mendapatkan anak sebelum ini. Cukup setahun usia perkahwinan kami,  baru isteri saya berjumpa dengan doctor dan  telah diberikan makan pill subur. Akibat dari pengambilan pill tersebut, berat barat isteri saya naik mendadak sebanyak 16 kg. Selepas peningkatkan berat badan yang menakutkan, isteri saya berhenti pengambilan pill tersebut. Lagipun usia perkahwinan kami ketika itu masih muda. Baru mencecah setahun. Doktor menyarankan supaya kami memberi masa selama 2 tahun untuk dapat zuriat. Jadi kami mengambil keputusan untuk 'enjoy' hidup berdua dulu. Insya'allah ada rezeki ada la.. 

Salah satu sebab kita sukar hamil kerana faktor usia, persekitaran, life style dan pemakanan kita sendiri. 

Kalau mak dan nenek moyang kita boleh lahirkan anak sehingga 15 orang anak tanpa sebarang masalah kenapa kita susah. Itulah namanya peredaran masa / zaman. Pemakanan kita tak segar seperti dulu. Makanan kita sekarang banyak toksik tanpa kita sedari. Apabila banyak toksik, kesukaran untuk hamil terjadi. Bagi yang merokok dan minum minuman keras lagi la. Tapi ada juga yang kata, kami pon merokok dan minum tapi dapat anak berduyun-duyun tak jadi masalah pon. 

Bagi saya itu rezeki masing-masing. Kalau seseorang itu merokok ke, minum arak ke, hisap dadah ke tapi kalau Allah nak bagi zuriat kat seseorang itu Allah berikan sahaja. Kalau itu kehendak-Nya. 

Bagi kami suami isteri yang tak dapat zuriat lagi ni, kami fikir positif... Allah nak kami berkenal-kenalan dahulu, bercinta-cinta dulu dan mengenal hati budi masing-masing.

Tahun ini insyaAllah usia perkahwinan kami genaplah 9 tahun. Kami tak pernah rasa sunyi atau sedih kerana tidak dikurniakan zuriat lagi. Kami tahu Allah telah ada rancanganNya untuk hambaNya seperti kami ini.

Isteri saya pernah hamil tanpa sedar 2 tahun lepas, tapi Allah lebih sayangkan zuriat kami. Isteri saya disahkan hamil luar Rahim. Dan terpaksa lakukan pemedahan segera esok harinya keran khuatir kandungan tersebut akan meletup dan membahawakan nyawa isteri saya.

Alhamdulillah selepas 3 hari pemedahkan dilakukan, kami terus mengerjakan umrah ialah program Kembara Iman Saudara Baru yang pertama dilancarkan.
Sekali lagi saya ingin katakan Allah tahu yang terbaik untuk hambaNya. Allah nak kami berbakti pada masyakat dan agama dahulu. Mungkin selepas ini, Allah akan berikan zuriat pada kami pada masa yang sesuai. insyaAllah

Setiap kali selepas solat saya selalu doakan semoga diberikan anak yang soleh dan solehah yang boleh berbakti kepada agama, keluarga dan masyakarat. Menjadi penyambung dakwah Rasulullah SAW.


Senyum selalu
Selalu bersangka baik
insyaAllah hati tenang






Photobucket

Ahad, 13 November 2016

DOSA BERTINGKAT-TINGKAT











Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu. 

(Surah Al-Hujurat ayat 6)

Dulu saya selalu fikir, orang yang suka mengadu domba ini hanyalah orang yang jahil dan tiada ilmu dalam agama. Tetapi saya silap, sifat ini terdapat dalam semua lapisan peringkat masyakat. Tak kisahlah dia orang kaya atau miskin, pandaiatau bodoh, islam atau yang belum dan sebagainya,

Mengadu domba atau namimah merupakan sebuah perbuatan yang sangat tercela kerana tujuan daripada mengadu domba itu lah tersebar luasnya berita yang tidak benar (fitnah) agar antar individu atau masyarakat muslim tidak saling menyukai satu sama lain dan akhirnya terjadi pertikaian dan peperangan. Dengan kata lain, mengadu domba merupakan suatu perbuatan tak baik dengan sengaja dilakukan untuk merosak, memfitnah, atau menghancurkan orang lain serta merupakan punca terjadinya permusuhan. Hal ini sangat bertentangan dengan syariat Islam, di mana tujuan bermasyarakat di dalam Islam ialah membangun individu dan masyarakat yang berlandaskan iman dan taqwa serta peribadi yang sahih yang tersambung dalam jalinan cinta dan kasih sayang serta keramahan antara sesama kita dalam syariat.

Saya cuba belajar bagaimana kita boleh kawal diri kita supaya tidak terlalu emosi dan menyibuk menceritakan perkara-perkara yang tidak perlu sampaikan. Kadang-kadang tu memang betul niat kita hanya nak bercerita dan meluahkan perasaan, tapi orang yang mendengarnya mungkin tak faham maksud kita lalu di ceritakan pada orang lain dengan versi pemahaman dia sendiri. Apabila orang lain dengar ia akan menjadi perkara yang berbeza pula.

Orang yang sedang mengadu domba pasti memiliki niat atau maksud dan tujuan yang tidak baik terhadap orang yang diadu, misalnya agar orang lain dibenci atau dipecat dari pekerjaannya.

Seorang pengadu domba ialah mereka yang senang sekali menyebabkan pertikaian atau menjadi provokasi. Hal paling mendasar dan yang paling sering menjadi penyebabnya ialah perasaan iri terhadap seseorang sampai muncul keinginan untuk membuat buruk atau menghancurkan orang tersebut. Cara paling mudah ialah dengan menyebarkan berita palsu atau memfitnah sehingga orang lain juga turut membenci orang yang ia benci.

Orang yang suka mengadu domba ini biasanya juga merupakan orang yang bermuka dua, sehingga dihadapan orang yang dia ceritkan dia akan tetap terlihat baik padahal dibelakangnya tanpa sepengetahuan orang itu, ia bersikap jahat dengan memburuk-burukkan orang yang ia bercerita.

Inilah yang terjadi dalam masyarakat kita dari dulu hingga sekarang. Bezanya sekarang cara kita mengadu domba lebih hebat dengan tanpa perlu bercakap secara lisan. Dihujung jari sahaja, kita boleh mengadu domba. Kita mengggunakan kelebihan media social dengan cara yang salah. Alangkah sayangnya peluang untuk buat pahala di gunakan untuk menambahkan saham dosa pula secara MLM, saham cara ‘multilevel marketing’ dalam diri kita.

Ia amat tidak elok kita terus menerus amalkan budaya mengadu domba kerana ia hanya menyebabkan terjadinya kebencian dan permusuhan antara kita semua. Silaturrahim dan tali persaudaraan juga boleh terputus .

Untuk kita sama-sama menghindarkan diri dari mengadu domba boleh kita sama-sama meningkatkan taqwa kepada Allah SWT . Mulai dari diri sendiri untuk menyedari bahawa mengadu domba merupakan perbuatan tercela yang berakibat dosa harus dijauhi. Menghindar daripada hal-hal yang boleh menyebabkan mengadu domba seperti bergosip. Menjalin silaturrahimyang baik terhadapa sesama muslim. Kita perlu menbiasakan diri bersikap ramah dan jujur. Selalu meminta perlindungan kepada Allah SWT agar terhindar daripada perbuatan keji dan mungkar.

“Tidak masuk syurga orang yang suka mengadu domba”(Hadis riwayat Muslim)

Senyum selalu
Selalu bersangka baik
InsyaAllah hati tenang
#adamcorrie #kolumnis
Mr & Mrs Adam Corrie










 

Rabu, 14 September 2016

Qurban Ego tuju jalan Allah

“Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan reda akan ibadat korban yang kamu lakukan.” (Hadis riwayat At-Tirmizi)

 Sebelum saya balik fitrah, saya memang tak tahu apa itu Aidiladha. Yang saya tahu Hari Raya Haji, iaitu orang Islam pergi Makkah buat haji. Apabila mereka balik mereka di panggil Haji. Orang yang dipanggil Haji ini pada pandangan saya dulu adalah orang yang sangat alim dan warak dalam agama Islam. Mereka yang balik dari haji mesti pakai kufiah dan yang perempuannya mesti pakai tudung.  Itulah antara pandangan luaran saya  mengenali Hari Raya Haji dulu. 

Pada Isnin lepas saya di kelas Usrah Fitrah  pengajian oleh Ustaz Rusydi Ramli Al-Jauhari menceritakan bab Haji dan Umrah.  Seperti yang kita tahu, Aidiladha ini mengingatkan kita tentang Nabi Ibrahim a.s. mendapat mimpi bahawa Baginda harus menyembelih Nabi Ismail puteranya. Dan mimpi seorang nabi adalah salah satu dari cara-cara turunnya wahyu Allah , Maka perintah yang diterimanya dalam mimpi itu harus dilaksanakan oleh Nabi Ibrahim.

“Ya Tuhanku, anugrahkanlah kepadaku (seorang anak) yang termasuk orang-orang yang soleh. 
( surah Ash-Shafaat  : 100)

 Kemudian Allah memberikan kepadanya khabar gembira akan lahirnya seorang anak yang sabar.Bayangkan  Nabi Ibrahim tiada anak sehinggalah usianya 86 tahun dan Siti Hajar 80tahun baru dikurniakan anak iaitu Nabi Ismail. Kemudian diperintah menyembelih anak sendiri apabila anaknya, sudah tentu pelbagai perasaan yang timbul. Tetapi Nabi Ibrahim patuh dengan perintah Allah untuk menyembelih Nabi Ismail. Begitu jugalah dengan Nabi Ismail yang rela disembelih oleh bapanya. 

Sifat taat Nabi Ibrahim kepada perintah Allah, ketika Nabi Ibrahim ingin menyembelih Nabi Ismail, Allah tukarkan dengan kambing kibas.  Dan menarik perhatian saya dalam pengajian, saya di Tanya oleh ustaz kambing itu datang mana? Tiba-tiba je datang gantikan Nabi Ismail sebagai qurban. 
 Ustaz cerita, sebenarnya hidup kita semua Allah dah atur sejak berzaman-zaman lagi, sebelum kita dilahirkan lagi hingga lah sekarang. Kambing yang ganti Nabi Ismail tersebut adalah kambing qurban dari zaman Nabi Adam. Nabi Adam?  

Bagaimana ye… Qabil sangat dengki terhadap Habil apabila korban kambing kibas  diterima, dan pada sebaliknya, tanaman buah-buahan yang busuk Qabil tidak diterima. Tambahan lagi, Habil juga akan mengahwini kembar perempuan Qabil, Iqlima, yang cantik. Qabil juga turut menyintai Iqlima. Syaitan membisik kepada Qabil bagaimana caranya untuk membunuh Habil. Qabil mengangkat batu berat dan menyampaknya ke arah kepala HabilHabil akhirnya meninggal dunia dengan akibat itu, dan wujudlah seorang pembunuh manusia pertama dalam sejarah. Begitulah kaitannya kambing qurban dari zaman Nabi Adam dengan Nabi Ibrahim. Bukan suka-suka Allah minta kita buat qurban. Semuanya untuk kebaikan kita di akhirat kelak. 

Saya ingin kongsikan sedikit ilmu yang saya dapat ketika dalam kelas pengajian apabila ustaz menceritakan asal usul nama Jeddah.  Jeddah  berasal dari kalimah ‘Jaddah’ yang bermaksud nenek.  Ia memberi maksud nenek manusia, iaitu HAWA’. Hawa’ di turunkan ke bumi di tanah Jeddah manakala Nabi Adam di Sri Lanka, India.  Masjidil Haram Makkah , orang Arab selalu sebut Haram.  Pemandu teksi dan bas  di Makkah  akan memanggil-manggil orang yang ingin pergi ke Jeddah atau Masjidil Haram dengan laungan  HARAM JADDAH, HARAM JADDAH.. yang memberi maksud dari perjalana dari Masjidil Haram , Kota makkah ke Jeddah. Tetapi mungkin orang kita yang telah membawa pulang ayat Haram Jaddah ke tanah air dengan maksud yang tidak manis.  Itulah bezanya pengorbanan, salah faham dan penyerapan bahasa arab dalam bahasa melayu. Itulah pentingnya kita mengorbankan masa untuk menuntut ilmu. 

Kita sangka kita sudah dah banyak tahu, rupa-rupanya makin banyak kita menuntut ilmu, makin banyak rupanya yang kita tak tahu.  Qurban kanlah ego sombong kepada Allah. Banyak-banyak  merendahkan diri pada pencipta dan berbuat baiklah kepada manusia dan seluruh ciptaan Allah yang bernyawa. 

Senyum selalu 
Selalu bersangka baik 
insyaAllah hati tenang

An-Nur 
Kolum Hidayah 
Adam Corrie 
Muka surat 35
Metro Ahad 
11/9/2016 
www.adamcorrie.my
www.adamfazi.com


 

Sabtu, 23 April 2016

KEMBARA IMAN SAUDARA BARU 2 : ALIFF






Seorang yang sangat berbudi bahasa dan manis dengan senyuman
Perkongsian pengalaman dari peserta program umrah Kembara Iman Saudara Baru
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
Assalamualikum w.t.b kpd suadara adam ADAM CORRIE selaku pengerusi kembara iman sudara baru siri ke 2, kami ucapkan ribuan terima kasih kpd adam corre serta ustaz dan ustazah kerana menaja kami menunaikan umrah,di sini sy berkongsi pengalaman semasa saya menunai kan umrah,pengalaman saya ialah apabila saya menunaikan solat fardu di dpn ka'bah ati saya rasa tenang seakan allah dkt dgn saya, bila saya mengakat takbirotulihram badan saya bergentaran rasa takut dgn allah seakan dunia ini kiamat, dan bila saya sujud dan doa ya allah ampun kan la dosa2 saya dan sempurnakan solat saya serta terima la amal ibadat saya ya allah selapas solat ada seorang hamba allah dtg bertanya dgn saya org mana dan saya terus menjawap org malaysia dlm kejadian itu hamba allah memeluk saya dan memberi kopiah dgn saya syukur alhamdulillah allah memudah kan saya utk beribadah di mekkah.
selapas itu saya terus belari ke arah batu hajar aswad utk mencium tp sblm saya sampai saya di tarik dan di tolak dlm kajadian tolak-menolak, semakin saya di tolak samakin dkt ke arah hajar aswad dan saya terus sekuat ati memagang dan mencium batu hajar aswad alhamdulillah dgn izin allah dpt jgk saya mencium batu drpd syurga,manakala pengalaman saya berada di madinah ialah saya dpt jumpa nabi muhammad s.a.w dan suasana di madinah tenang,sejuk dan angin kuat seakan saya ikut terbang kana tiup angin.....
sekian saya ucapkan sekali lg kpd suadara adam corrie dan puan fazi kerana menaja kami semua menunai kan umrah doa kami moga allah mempermudah kan segala urusan sudara adam corrie dan puan fazi,ustaz& ustazah amin ya rabbil alamin









Photobucket

Jumaat, 22 April 2016

KEMBARA IMAN SAUDARA BARU 2 : JOCELYN





Perkongsian pengalaman dari peserta umrahKembara Iman Saudara Baru 2
Puan Jocelyn Cheng .
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Assalamu'alaikum wrh wbt...
Saya Jocelyn Cheng Binti Abdullah telah menerima hidayah Allah swt kembali ke agama fitrah pada tahun 2012 tanpa mengetahui apa itu Islam. Saya berusaha dan terus mencari apa itu Islam yang sebenarnya selepas mengucap kalimah syahadah. Hadirkan diri dalam majlis ilmu, kursus² agama, program² agama dan kelas mengaji. Alhamdulillah banyak ilmu yang manfaat dari ustaz² dan ustazah², tetapi ilmu di dadaku tetap senipis kulit bawang. Keimanan diriku sangat lemah. Suami saya juga seorang saudara baru dan bagi kami memang mencabar dari segi akidah dan ilmu.
Suatu hari saya tergerak hati dan buka facebook masukkan kata kunci "saudara baru" dan keluarnya "Kembara Iman Saudara Baru". Rasa nak tau apa sebenarnya page ini mengenai, saya pun tekan dan baca page tersebut. Post yang pertama saya terbaca mengenai pendafataran terbuka untuk Muallaf ke Umrah, teruskan membaca lagi, rupanya boleh dapat tajaan mengikut syarat yang tertentu. Dalam fikiran apa salahnya cuba daftar, kalau betul dijemput oleh Allah ke tanah suciNya, Alhamdulillah. Terus whatsapp suami yang sedang kerja untuk dapatan slip gaji dari ajikan dan malam itu juga kami daftar secara online. Alhamdulillah selepas temuduga, kami terpilih untk menyertai Kembara Iman Saudara Baru Siri 2 ke Umrah. Syukur Alhamdulillah, memang tidak terfikir doa kami dimakbulkan sepertimana saya telah menanam niat nak ke Umrah tahun ini.
Bulan Feb, satu kursus umrah diadakan selama 2 hari, kursus yang sangat bermanfaat, dimana saya baru tahu apa itu umrah sebenarnya. Selama ini hanya tahu buat umrah dan haji di Mekah sahaja. Selepas kursus mula lah hati ini tidak rasa tenang, sebab banyak barang kena beli, kena sedia, takut kena dam dan pelbagai².... Disinilah cabaran dimulakan.... Hari semakin dekat tarikh ke umrah semakin lah risau.....
Syukur Alhamdulillah sebelum 2 minggu berangkat ke umrah, saya dikurniakan idea dari Allah swt untuk mulakan perniagaan jual kuih teow sup dimana mengikut resepi keturunan keluarga saya. Dalam keadaan yang mendesak saya keluarkan duit RM500 yang ada sepatutnya nak beli barang ke umrah tetapi saya gunakan untuk beli peralatan berniaga. Ketika itu, hati saya berserah sepenuhnya kepada Allah swt, dengan niat ikhlas saya berniaga semoga Allah murahkan rezeki dan melindungi saya.
.... tidak berani saya mengira duit berniaga itu, saya kumpul sehingga 2 hari sebelum tarikh berangkat baru mengira. Menitis air mata saya, Allahuakhbar kami cukup duit untuk beli barang dan tukar sedikit duit riyal untuk persiapan takut kena dam. Akhirnya dapat kemas bagasi ke umrah malam sebelum berangkat.
Hari keesoknya kami berangkat terus ke Jeddah. Disini dugaan yang seterusnya ketika beratur di Imigresen Arab Saudi. Suami saya dimarah dan dituduh "kafir" oleh kastam saudi atas sebab tangan dia ada tattoo yang kecil. Kami cuba menerangkan bahawa kami Muallaf tetapi masing² tidak faham bahasa yang disampaikan, selamat kami dilepaskan. Terus naik bus ke Kota Mekah dalam ihram yang telah niat di miqat atas kapal terbang. Tiba di Swiss Hotel, letak bagasi dalam bilik terus kami menuju ke Masjidil Haram untuk solat dan menunaikan umrah.
Dalam perjalanan sambil bertarbiah, hati saya semakin berdebar laju, tidak sabar nak masuk Masjidil Haram. Ketika ustaz yang membawa kami memberitahu bahawa kaabah ada di depan sahaja. kami akan menuju ke Kaabah. Apabila sampai di depan kaabah, air mata saya terus mengalir, tidak dapat saya terangkan kenapa dan mengapa. Hanya rasa diriku ini sangat hina dan kini saya dijemput oleh Allah utk menjejak kaki di tanah suciNya dengan keadaan diriku penuh dosa. Tidak terkata dan seumpamanya sekeliling saya tak ada orang lain, rasanya diriku sangat mendekati Allah swt. Dalam doaku "Ya Allah, Engkau gugurkanlah dosa²ku sepertimana jatuhnya titisan air mataku". Seterusnya.... (...sambungan)








Photobucket

link

Related Posts with Thumbnails