TEMAN

Jumaat, 31 Julai 2009

Scorpio + Scorpio = ?


Air + air = bah



Sebuah perlawanan antara Libra dan Scorpio bisa berupa Syurga atau Neraka. Di sisi Syurga, gairah tak terkawal akan menarik anda untuk satu sama lain. Awalnya, ikatan fizikal sangat kuat - itu akan membuat anda berdua saling lama bahkan dari awal.

Dalam kebanyakan kes, dua Scorpios jatuh cinta dengan satu sama lain dengan sangat cepat, dan akan menyedari bahawa ada kemungkinan komitmen seumur hidup.

Scorpio lain secara naluriah memahami pikiran dan hati, dari dalam ke luar. Anda boleh berkongsi rahsia dengan mereka. Sering kali anda tidak perlu untuk mengucapkan sepatah kata pun satu sama lain - yang terlihat akan cukup bagi anda untuk mengetahui apa yang lain perasaan. Anda mempunyai sinkronisitas tertentu, dan anda tidak akan memerlukan perbincangan tak berujung banyak hubungan butuhkan. Kehadiran mereka adalah menghibur.

Hubungan antara dua Scorpio itu tidak apa tanda-tanda bintang lain akan menganggap ideal, karena seringkali ada gejolak luar biasa dan mendedah suasana hati kerana kedua belah pihak 'kedudukan tidak fleksibel dalam banyak hal. Jika tidak ada di antara kamu yang mampu mencintai tanpa syarat lain, masalah-masalah ini tidak akan mudah untuk diatasi.

Kerana kau mencintai begitu mendalam, kau posesif, cemburu dan curiga satu sama lain. Anda berdua permintaan tak terbahagi kesetiaan, dan ini akhirnya boleh melumpuhkan anda.

Jika tidak ada di antara kamu naik ke kesempatan dan memungkinkan yang lain kebebasan peribadi, hubungan akan berubah menjadi pertempuran kemahuan dan web likat kompleksitas emosional. Satu-satunya jalan keluar adalah untuk saling percaya dan tidak memberi jalan kepada kecurigaan anda. Ini bisa jadi salah satu dari anda yang paling penting pelajaran karma.

Scorpios lahir antara 24 Oktober dan 2 November akan akan tertarik kepada anda. Daya tarik seksual mereka akan meningkat sebagai hasilnya. Setelah anda menjadi terlibat dengan mereka, anda bisa menemukan sendiri bergabung di pinggul kerana ada semacam persamaan dekat dalam kepribadian.

Mungkin kombinasi terbaik dengan Scorpio lain akan bersama dengan mereka yang lahir antara 3 November dan 12 November, yang sebahagian dikuasai oleh Neptun dan Pisces. Scorpios ini memberikan anda hampir semua yang anda perlukan untuk merasa seolah-olah anda berada dalam hubungan yang sempurna. Mereka idealis, dan percaya bahawa hal yang paling penting dalam hidup adalah cinta tanpa syarat.

Anda mungkin mempunyai lebih lembut dan hubungan emosional dengan Scorpio yang lahir antara 13 November dan 22 November. Hal ini kerana Bulan dan Kanker penapis melalui keperibadian mereka dan mengeluarkan sisi yang sangat emosional sifat anda. Mereka lembut, perhatian, dan sangat berorientasikan keluarga. Jika kehidupan keluarga anda cari, Scorpio ini akan ideal untuk anda.



Photobucket

Isnin, 27 Julai 2009

TM KRISTAL ,IKLAN BARU SAYA KOREOGRAF















video
video


Saya telah di amanahkan untuk koreograf sebuah iklan TM Kristal. Kami telah membuat latihan selama 2 lagi dan 2 hari penggambaran. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Staff TM yang terlibat dalam penggambaran ini pon kelihatan seperti enjoy walaupun penat.



Photobucket

AKSI MENARIK

video
Photobucket

Jumaat, 24 Julai 2009

'EWAH RAYA' & HARRY PORTER


Kami suami isteri telah di jemput untuk memeriahkan rancangan HARI RAYA AIDILFITRI tahun ini dalam rancangan 'EWAH RAYA' yang akan ditayangkan di TV1.

Dalam rancangan ini kami suami isteri di temuramah di rumah untuk mengetahui perjalanan hidup kami selepas berkahwin dan sambut ramadhan serta raya untuk kali pertama.






Yeah.... sempat juga kami curi masa tgk wayang di area Damansara. Kali ini cerita
Harry Porter and The Half Blood Prince.
Kami mengharapkan cerita kali ini lebih menarik dari yg sebelumnya.

Hahaha... Saya Adam Corrie pada mulanya tertidur 2 kali. Kerana penceritaannya pada awal agak lembab dan mungkin sebab saya tidak mengikuti cerita ini dari mula-mula Harry Porter di filemkan. Isteri saya pula kusyuk .

Keseluruhannya cerita ini Ok OK je bagi saya ADAM CORRIE . Manakala isteri saya, kata ermmm Ok laa.. sbb cerita ini ending nya tergantung dan mungkin bersambung..



Photobucket

Rabu, 22 Julai 2009

PETUA UNTUK MENGANDUNG DAN NAK ANAK CEPAT. ... :)

Hari ini kami telah membaca satu petua yang sangat bagus untuk kami dan anda semua. Kami telah melayari laman web -----> http://pakarhowto.com . Informasinya amat menarik kami suami isteri.

Banyak artikel yang bermanfaat untuk kita semua. Salah satunya artikel PETUA CEPAT DAPAT ANAK. Haaaa... hehehe. Jadi hari ini saya telah ambil artikel ini COPY & PASTE di blog kami.


terima kasih pakarhowto.com dan selamat mencuba kepada mereka yang ingin mendapatkan anak. Semoga lahirlah seorang HAMBA ALLAH yg soleh / solehah.


Petua Cepat Dapat Ana



Bagi yang susah nak dapat anak(mengandung) mungkin anda boleh cuba petua ini. Petua ni saya dapat melalui email daripada salah seorang sahabat saya. Katanya petua ini alhamdulillah memang terbukti setakat ini.

Begini petuanya :

  1. Ambil segenggam kacang hijau.
  2. Rendam kacang hijau itu selama 2 hari (sampai tumbuh ekor anak tauge kira-kira panjang ekor itu menjadi 2 kali panjangnye kepala tauge). Air rendaman tu hendaklah sama aras dengan kacang hijau (bagi kacang tu tenggelam dalam air).
  3. Tutup bekas tu (kalau nak mudah, rendam guna periuk)
  4. Bila dah jadi anak tauge, cuci dan buang kulit hijau yang ada (kulit kacang hijau)
  5. Rebus tauge itu dengan 2 gelas air kira-kira dalam 15 minit dengan api sederhana.
  6. Apabila air rebusan itu dah tinggal jadi separuh. Tapis & ambil air rebusan yang tinggal (kira-kira dalam segelas).
  7. Minum air rebusan itu tiap-tiap pagi bermula dari 1st period sampai waktu subur.

Menurut pengamal petua ini, mereka cuma mengamalkan petua ini sebulan saja. Lepas sebulan amal, dengan izin Allah dia mengandung, katanya. Menurutnya lagi, kawan-kawan nya yang lain yang mengamalkan petua ini juga, Alhamdulillah berjaya mengandung.

Kepada mereka yang inginkan anak, cubalah amalkan petua ini. Cuba amalkan dan tawakal pada Allah. Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. Sekian.


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Kepada mereka yang sukar untuk mengandung walaupun telah lama kahwin. Sila baca ‘post’ kali ini. Post kali ini menerangkan punca dan sebab-sebab mengapa anda sukar untuk mengandung. Ia juga memberikan beberapa nasihat yang patut anda amalkan dalam usaha untuk mendapatkan anak. Juga disertakan satu petua yang sangat baik untuk diamalkan.


Semoga arwah guru saya sentiasa dicucuri rahmatNya. Ilmu yang ingin saya kongsikan kali ini dipanjangkan untuk tatapan sekelian yang saya perolehi dahulu sewaktu arwah masih hidup.

Zaman moden kini ramai para isteri yang bekerja menambah pendapatan keluarga. Kewangan keluarga semakin meningkat namun seiring dengannya pula ialah peningkatan kesukaran untuk mendapatkan zuriat dalam bahasa mudah ialah susah untuk mengandung.

Bila timbul masalah ini, doktor pakar sakit puan sangat beruntung kerana mendapati bilangan mereka yang ingin berurusan begitu ramai sekali. Kos rawatan yang dikenakan pula ada yang melibatkan puluhan ribu ringgit dan itu pun belum pasti akan mengandung.
Jadilah wanita tersebut sebagai bahan ujikaji yang diberikan ubat ini dan itu serta
pelbagai rawatan kesuburan lainnya.

Masalah menemui doktor sakit puan ini tidak begitu memudharatkan, ia hanya sekadar memudharatkan kewangan. Yang akan saya ceritakan ini lebih memudharatkan lagi. Bagi yang putus asa dengan rawatan doktor dan alternatif yang lebih mudah dan murah, ramai di antara mereka yang mengalami masalah ini menemui bomoh, dukun dan tukang urut sebagai usaha untuk mendapatkan anak. Inilah yang lebih parah kerana menemui dukun dan bomoh ini sebenarnya adalah permulaan kepada azab yang lebih besar dari Allah kerana telah mensyirikkanNya.

Salah seorang jiran saya sejak kebelakangan ini hampir setiap tahun menerima menantu. Sehingga kini 3 orang anaknya telah selamat melangsungkan perkahwinan mereka. Namun apa yang menyedihkan sekali ialah sehingga kini jiran saya ini belum mendapat pangkat datok kerana anak dan menantu mereka ini masih belum mengandung.

Di tempat kerja saya pula ramai pasangan yang lebih sepuluh tahun kahwin masih belum mendapat anak dan beberapa orang lain pula sudah lima tahun berkahwin juga masih belum mendapat anak. Ada seorang hamba Allah tu apabila saya nasihatkan agar semoga mudah mengandung begitu sombong sekali menolak nasihat saya dengan mencebikkan muka namun hakikatnya ialah sehingga saat ini beliau masih belum mengandung.

Pada hari raya aidilfitri lalu saya telah dikunjungi pasangan suami isteri rakan setugas saya. Dalam pertemuan tersebut sempatlah mereka mengadukan masalah mereka iaitu walaupun sudah lebih setahun berkahwin, isterinya masih belum mengandung. Kira-kira sebulan lepas
iaitu kira-kira tiga bulan selepas kunjungan di aidilfitri sewaktu berselisih ditempat kerja, dengan begitu gembira suami pasangan ini mengucap kesyukuran dan terima kasih kerana isterinya baru disahkan mengandung. Alhamdulillah setelah kira-kira 3 bulan mengamalkan
nasihat yang diberikan, isterinya telah mengandung.

Satu ketika sewaktu saya membeli belah dipasar raya Extra, saya merasa begitu sedih melihatkan seorang perempuan yang saya jangka seorang isteri sedang memasukkan jeruk anggur ke dalam bekas plastik. Saya merasa sedih kerana ini bakal menyusahkan perempuan ini untuk mengandung.

Saya memberanikan diri untuk mendekati wanita ini dan mula bertanya “suka makan jeruk?”
“Memang kegemaran saya” jawab wanita ini.
“Sudah berkahwin?” saya menambah.
“Sudah 3 tahun” wanita ini menjawab.

Tepat seperti jangkaan saya bahawa wanita ini sudah berkahwin.
“Berapa orang anak?” saya menyoal untuk mendapatkan kepastian hipotesis awal saya.

Seperti yang saya jangkakan wanita ini menjawab ” belum dapat anak lagi”. Selepas mendapat fakta yang dikehendaki saya pun memulakan sesi nasihat semoga kelak beliau mendapat anugerah anak termasuklah memberhentikan tabiaat memakan jeruk yang baru sahaja dibeli. Semoga Allah memberikan wanita ini zuriat dari anak yang soleh. Amin.

Kepada anda yang ingin mengandung dan mendapatkan anak, saya sarankan agar anda mengamalkan nasihat berikut:

Elakkan:

  • Minum coca cola, pepsi cola, minuman bergas
  • Makan junk food
  • Segala jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah seperti jeruk mangga dan ceremai
  • Makan makanan fast food seperti KFC, Mc Donald dan piza
  • Makan burger dan nugget
  • Makan jambu batu

Suami pula dikehendaki meminum susu kambing/susu lembu tepung fullcream atau susu segar. Kalau merokok perlu berhentikan tabiaat ini. Si isteri juga kena minum susu lembu sama ada dalam bentuk tepung fullcream atau susu segar.

Dan adalah sangat digalakkan agar anda dapat mengamalkan amalan seperti tertulis dibawah ;

Banyakkan menyebut nama ALLAH (al-Musowwir).





Photobucket

Sabtu, 18 Julai 2009

ICE AGE : Dawn of the Dinosaurs

Publish Post





Hari isnin baru-baru ini, kami suami isteri serta pasangan pengantin Baru Hawa & Faizul tgh menonton cerita ini di TGV, KLCC pada pukul 8:30 mlm. Sejak saya telah pindah duduk rumah isteri saya. TGV, KLCC lah tempat kami menonton wayang. Sebelum ini kami menonton di GSC, Mid Valley.

Filem ICE AGE : Dawn of the Dinosaurs sebuah cerita animasi yang amat menarik ddi tonton. Ia sesuai di tonton seisi keluarga, tak kira usia muda atau tua. Cerita yang penuh dengan mesej yang berguna.

Ia perlu ditonton. Animasinya mmg best. Apa lagi pergi la menonton di pawagam-pawagam terdekat.


Kami bagi 4 bintang untuk cerita ini.



Photobucket

Khamis, 16 Julai 2009

FILEM 'SETEM', FILEM KOMEDI ANTARABANGSA.







Khamis Julai 16, 2009


"Setem" membanggakan, setaraf filem komedi antarabangsa


Barisan krew dan pelakon filem 'Setem'.-foto THE STAR

oleh AZMAN GHANI

TIGA filem romantis 'Cinta', 'Sepi' dan 'Love' di bawah garapan pengarah terkenal Kabir Bhatia berjaya menyentuh hati. Mungkin sebab itu, 'buah tangan' terbarunya, filem komedi "Setem" sesuatu yang dinanti-nantikan.

Filem komedi padat dengan aksi ini bermula dengan Charles Barring IV mengadakan sidang akhbar di A Famosa.

Beliau mempamerkan warisan keluarganya, Setem Barring. Setem Barring melalui perjalanan yang panjang dan kini kembali ke bumi Melaka, di mana ia dihasilkan.

Ianya akan dipamerkan di Muzium Melaka. Sid dan Joe menghadiri sidang akhbar itu, dengan tujuan mahu mencuri setem yang dianggarkan bernilai jutaan ringgit.

Afdlin Shauki

Sebenarnya, Pak Ramli yang memaksa Sid dan Joe mencuri setem tersebut. Mahu tidak mahu, Sid dan Joe terpaksa melakukannya kerana budi Pak Ramli yang menjaga mereka di rumah anak yatim tersebut.

Setem tidak sampai ke tangan Sid & Joe tapi singgah di tangan Aryanto, seorang pendatang tanpa izin yang tidak mengetahui apa-apa.

Aryanto membawanya ke rumah kongsi Marcello. Malangnya sekali lagi setem tersebut singgah ke tangan orang lain pula iaitu Iskander, pemuda buta yang juga tidak mengetahui apa-apa tentang setem tersebut.

Yasmin, kakak Iskander yang ternampak setem tersebut, lalu menampalnya pada surat permohonan untuk membiayai pembedahan mata Iskander.

Siapakah yang memilikinya? Apa pula berlaku kepada mereka semua? Nantikan ‘SETEM’ di pawagam tidak lama lagi.

Berikut adalah dua ulasan yang agak memberangsangkan setelah menyaksikan tayangan perdana filem 'SETEM' di Tropicana City Mall baru-baru ini:

Rashidi Ishak dan Vanidah Imran

Ulasan KEITH JONATHAN DEUNTZER

Mungkin sebelum ini ramai yang masih lagi ragu-ragu tentang sambutan yang akan diperolehi apabila pengarah filem yang terkenal dengan cerita romantik seperti Sepi dan Cinta, Kabir Bhatia memutuskan untuk mengarahkan filem baru genre komedi.

Namun semuanya terjawab semalam selepas filem itu berjaya membuai hadirin yang datang menonton tayangan perdana filem itu di Tropicana City Mall.

Rata-ratanya begitu terhibur dan berpuas hati dengan jalan penceritaan serta watak yang ditonjolkan dalam filem itu.

Mesej yang hendak disampaikan oleh Kabir jelas sekali iaitu orang tamak selalu rugi.

Plot atau jalan penceritaan filem itu sangat mudah diikuti dan sesuai ditonton semua lapisan masyarakat.

Walaupun durasi filem itu agak lama iaitu hampir 2 jam, tetapi plotnya yang begitu menarik menyebabkan masa yang berlalu ketika menonton filem itu seperti 'tidak terasa'.

Kabir begitu bijak menghiburkan penonton dengan plot yang sukar dijangka dengan memaparkan perjalanan setem yang menjadi rebutan ramai pihak dan saling bertukar tangan itu.

Filem tersebut penuh dengan aksi padat dan meningalkan kesan yang mendalam kepada penonton.

Lawak jenaka yang diselitkan dalam filem itu juga sangat berkesan lebih-lebih lagi ia dibintangi oleh pelakon yang tidak asing lagi dalam genre komedi seperti Afdlin dan Sathiya.

Malah ini diakui sendiri oleh Afdlin ketika sidang akhbar.

"Watak yang dibawa oleh Sathiya mempunyai impak yang sangat kuat" akui Afdlin.

Penerbit Eksekutif Tayangan Unggul Sdn. Bhd. Gayatri Su-Lin Pillai (kiri) dan Pengarah filem 'Setem', Kabir Bhatia.

Gabungan Afdlin dan Rashidi Ishak serta Sathiya dan Indi Nadarajah dalam filem itu adalah faktor utama yang memberi kekuatan kepada filem itu.

Walaupun ini merupakan penampilan sulung Isma Yusof, tetepi beliau berupaya melakonkan karakter Adyanto (seorang warga Indonesia yang datang ke Malaysia mencari pekerjaan) dalam filem itu dengan baik.

Que Haidar juga berjaya menjiwai wataknya sebagai seorang yang buta.

Teknik pengambaran yang digunakan oleh Kabir juga menarik terutamanya apabila beliau menampilkan pengunaan CGI (imej janaan komputer) ketika aksi adengan tembak-menembak antara Burn (Bront Palarae) dan pihak polis.

Kesan-kesan khas seperti aksi letupan di sebuah rumah dan perlanggaran kereta kelihatan lebih 'real' dalam filem ini.

Ketika ditanya mengenai kemungkinan ada sekual filem Setem, Kabir menjelaskan ia bergantung kepada sambutan filem ini terlebih dahulu.

Beliau menambah sekiranya ada sekual untuk filem ini ia akan dinamakan sebagai 'Syiling'.

Ini merupakan kali pertama Kabir menulis sendiri sebuah skrip penuh untuk filemnya.

Chelsia Ng

Pujian harus diberikan kepada beliau kerana berjaya menarik 'mood' penonton melalui skripnya itu.

Harapan untuk filem yang menelan belanja RM 1.8 juta ini dinobatkan sebagai salah satu filem terbaik untuk tahun ini, amat cerah.

Tak sangka produksi tempatan pun boleh menghasilkan filem komedi bertaraf antarabangsa seperti 'Setem'!

Ulasan AU YEONG HOW

Menonton filem 'Setem' adalah resipi terbaik untuk menceriakan kehidupan serta menghilangkan stres.

Sebabnya penonton filem tidak akan kering gusi sepanjang 110 minit tayangannya.

Tabik kepada pengarah filem, Kabir Bhatia kerana filem genre komedi pertama arahannya meninggalkan impak yang mendalam.

Kabir mempunyai cara tersendiri untuk 'mempermainkan' emosi para penonton.

Jika mereka yang pernah menonton tiga filem cinta arahan terdahulunya, 'Cinta', 'Sepi' dan 'Love' mengesatkan air mata, penonton kini ketawa terbahak-bahak melihat skrip 'Setem' dirungkaikan.

Pengarah tersohor ini mempunyai sentuhan magis untuk memancing, mengekalkan dan mengembangkan minat para penonton melalui tempoh tayangan selama 110 minit itu.

Isma Yusoof

Semasa tayangan perdana filem 'Setem' baru-baru ini, penulis yang berpeluang menontonnya mendapati tiada sesiapa berganjak dari kerusi empuk di situ.

Dewan itu bergema dengan hilai ketawa dan tepukan gemuruh. Boleh dikatakan setiap karakter berupaya 'menggeletek' para penonton.

Pujian harus diberikan kepada Afdlin Shauki, Bront Palarae, Indi Nadarajah dan Sathia.

Karakter-karakter mereka adalah penuh humor. Percakapan mereka, gaya pakaian, mahupun bahasa badan cukup melucukan!

Ahli komedi, Sathia layak digelar Raja Lawak menerusi filem ini. Setiap babak kemunculannya pasti mengundang gelak ketawa yang tidak keruan.

Gandingan penglipur lara Sathia ialah semestinya Afdlin Sathiya. Mereka menghidupkan keseluruhan skrip 'Setem'.

Di sini terletaklah kekuatan Kabir. Jalan cerita 'Setem' penuh aksi ini diserikan dengan unsur humor.

Pun begitu, logik sebenar kadang-kala diketepikan.

Majlis pelancaran portal filem 'Setem'.

Misalnya, Bront Palarae masih hidup walaupun dibom. Afdlin mengelak peluru dengan menggunakan kotak mekanik ketika terperangkap dalam but kereta.

Perkara remeh itu boleh diketepikan kerana penonton sudah leka dibuai keseronokan humor yang cuba dipaparkan oleh penonton.

Malah, jalan cerita filem 'Setem' begitu lancar dan licin. Kabir dapat membawa para penonton menghayati pelbagai suasana, dari pelbagai perspektif watak berbeza, dalam satu-satu masa!

Pendek kata, Kabir berjaya menyulamkan plotnya dengan begitu baik sekali. Penonton dapat melayari perjalanan dengan mudah sekali.

Secara keseluruhannya, langkah (pace) filem ini agak meleret-leret kerana titik noktahnya tak kunjung tiba pada sesuatu ketika.

Bagaimanapun kita perlu ingat, filem 'Setem' adalah bergenre komedi dan aksi. Apa yang penting, Kabir berjaya menunjukkan kepada kita filem padat dengan aksi tidak semestinya melibatkan pertumpahan darah...

Para penonton pun boleh bergelak ketawa sambil melihat watak-watak utama terlibat dalam aksi mencemaskan.







Photobucket

Sabtu, 11 Julai 2009

FILEM LIBAS ARAHAN JUREY














Filem Libas mengisahkan satu pertarungan sepak takraw yang di adakan secara unik dan bersifat brutal serta menggabungkan kepakaran seni mempertahankan diri dan skil sepak takraw itu sendiri.

Akibat dari itu, bola raga pusaka dari zaman Kesultanan Melayu Melaka kini telah jatuh ke tangan negara jiran, Thailand. Jika pasukan negara tewas lagi untuk kali ke 3 berturut-turut, bola raga pusaka akan terus kekal menjadi milik negara Thailand untuk selama-lamanya. Ini membawa satu bukti yang kukuh untuk Thailand mengakui bahawa sukan sepak takraw berasal dari negara mereka.

Raja Libas juga kehilangan Ratna akibat dari pertaruhan di luar gelanggang oleh ayah Ratna sendiri yang merupakan jurulatih pasukan negara dengan Ku Jefry iaitu ketu pasukan negara Thailand. Bukan itu sahaja, kaki Raja Libas menjadi cacat akibat libasan berbisa dari pasukan Thailand yang sering menggunakan teknik kotor dan muslihat.

Disebabkan ramai yang telah menjadi mangsa kepada pasukan lawan, maka tidak ada sesiapa yang berani mahu bersama Raja Libas bagi menyertai pertandingan LIBAS yang di sertai oleh beberapa pasukan dari pelbagai negara seperti Jepun, Amerika, China, Iraq dan lain-lain negara. Lantaran itu Raja Libas terpaksa mencari muka-muka baru untuk di latih bagi menentang pasukan lawan dan seterusnya memastikan supaya maruah negara dapat di tebus semula.

Pencarian Raja Libas membawa kepada penemuan Hamdi seorang pemuda bandar yang mempunyai skil menimbang bola dan Ku Mok seorang lelaki gemuk yang mempunyai tandukan tajam dan berbisa. Bagi melengkapkan tiga pemain, maka Magat telah menawarkan diri tanpa menyedari Megat telah diupah oleh pasukan dari Thailand bagi mensabotaj pasukan negara.

Dalam masa yang amat singkat Raja Libas terpaksa menurunkan segala ilmu tentang Libas kepada Hamdi dan Ku Mok yang masing-masing tidak tahu langsung bermain sepak takraw.
Photobucket

Rabu, 8 Julai 2009

KETIKA PEMBIKINAN FILEM LIBAS

















Photobucket

Isnin, 6 Julai 2009

Suami boroi tanda bahagia?


Soalan

SAYA ada membaca satu artikel di dalam akhbar baru-baru ini mengenai isu suami boroi. Dalam ulasan artikel berkenaan seolah menceritakan bahawa suami yang boroi menandakan mereka sangat bahagia hidup berumah tangga. Saya berkahwin 3 tahun lalu, dan mempunyai seorang cahaya mata. Di awal perkahwinan suami saya berbadan kurus dengan berat lebih kurang 59 kilogram dan berperut leper. Namun setelah 3 tahun berkahwin beratnya mencecah 72 kilogram dan perutnya sudah mula membuncit seperti wanita mengandung 3-4 bulan. Namun dia masih sihat dan tidak dirundung penyakit. Jika benar artikel berkenaan, benarkah perut suami saya yang buncit itu tanda dia amat bahagia hidup berumah tangga dengan saya?

ISTERI BAHAGIA,




JAWAPAN

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif. Lebih banyak masa dihabiskan bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak. Hampir semua lelaki berkahwin dengan tujuan untuk æakan di rumah�. Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan. Berbanding wanita. Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan. Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali, periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak bergitu. Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Itu Hakikat!

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut.
Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain boroi. Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma
bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan. Malah statistik penceraian juga melaporkan hamper 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang slim dan masih tampan. Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula jemu atau mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada suami, melebihkan anak-anak dan apabila si siteri tidak lagi menitik beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda. Namun sebaliknya pula bagi isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas, isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin bulat atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup. Selalunya suami akan terus mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan. Nampak sekali dunia ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi. Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga, buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.

Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air mazi isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini. Faktor ini juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin, perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut malah kulit zakar akan mengering. Ini banyak berlaku kepada lelaki yang telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundit couper lelaki. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri. Oleh itu wanita yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab. Dalam Islam juga tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin yang terakhir sebelum penceraian berlaku. Ini untuk memastikan tidak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai. Ada juga pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri yang semakin hitam dan berkilat. Campuran sperma suami di dalam tubuh isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda, mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga adalah benar, seperti yang telah anda baca pada artikel berkenaan. Tetapi awasi suami anda, walau pun mereka berberut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat. Anda sebagai isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan pemakanan sihat sekeluarga.
--------------------------------------------------------------------------------------------

P/s: artikel ini saya dapat dari seorang kawan melalui emel. Menarik untuk dikongsikan.

Khamis, 2 Julai 2009

Transformers: Revenge of the Fallen BEST!



Kami telah pon menonton filem ini di pawagam Isnin baru-baru ni di TGV, KLCC. Memang telah dijangka, ia adalah sebuah cerita aksi yang tanpa henti dari awal lagi. Tidak membosankan. Sentiasa membuatkan penonton terhibur, menghayati dengan sepenuhnya.

Jadi sesiapa yang belum tonton lagi, pergi la luangkan masa menontonnya. Dijamin terhibur dan berbaloi.

Selamat Menonton





Photobucket

link

Related Posts with Thumbnails