TEMAN

Jumaat, 12 November 2010

MEGAMIND 3D








Salam bloggers semua,
Semalam kami pergi menonton wayang sempena birthday sang suami iaitu Adam Corrie. Filem yang dipilih kali ini ialah Megamind.

Ceritnya sangat menarik. Megamind adalah filem komedi animasi 2010yang dihasilkan oleh DreamWorks Animation dan Red Jam Productions dan diedarkan oleh Paramount Pictures. Filem ini dikeluarkan di Amerika Syarikat pada Digital 3D, IMAX 3D dan 2D pada tarikh 5 November 2010. Ia juga memiliki ciri-ciri suara Will Ferrell, Tina Fey, Jonah Hill, David Cross dan Brad Pitt Filem ini. Diarah oleh Tom McGrath.




Megamind (Will Ferrell) adalah makhluk asing super-cerdas yang  berusia lapan hari  dihantar ke bumi dari planet asalnya semasa krisis tercetus. Namun, ia telah jatuh ke Penjara untuk jenayah terima kasih berbakat, yang lain asing bayi juga dihantar dari planet yang berbeza yang akhirnya menjadi superhero yang dikenali sebagai Metro Man (Brad Pitt), pembela Kota Metro fiksyen. Akibatnya, Megamind dilantik sebagai menyimpang sosial, yang diabaikan untuk kecerdasan memusnah, dengan ikan-seperti sidekick nya Minion (David Cross) sebagai teman satu-satunya. Menyedari bahawa ia menikmati menyebabkan masalah, dan cemburu dari semua perhatian Metro Man menerima, Megamind menjadi supervillain untuk menyaingi Metro Man, meskipun ia digagalkan secara teratur. Selama salah satu daripada banyak usaha untuk mengalahkan Metro Man, Megamind menculik reporter berita Roxanne Ritchi (Tina Fey) dan menggunakan dia sebagai umpan untuk memikat Metro Man ke dalam balai cerap kota tempat Megamind bermaksud untuk membunuhnya dengan sinar kematian. Rencana tersebut muncul cacat cukup untuk Metro Man untuk melarikan diri, tetapi beliau menyatakan bahawa dalam balai cerap dipagari dengan tembaga, yang katanya mengalir kekuasaannya. Metro Man kemudian tampaknya dibunuh oleh sinar kematian. Megamind awalnya senang bahawa ia telah mengalahkan musuhnya, tetapi akan tumbuh kemelesetan atas fakta bahawa tanpa seseorang untuk berjuang, hidupnya sebagai supervillain tidak lagi mempunyai sebarang tujuan.



Megamind perbincangan dengan Roxanne sambil menyamar sebagai seorang kurator muzium bernama Bernard dan terinspirasi untuk mencipta superhero baru untuk memerangi menggunakan serum DNA Metro Man. Berharap menemukan adanya rencana jahat Megamind telah bagi bandar ini, berehat Roxanne ke sarang Megamind dan berkelahi dengan dia lebih dari pistol jarum suntik mengandungi serum, yang sengaja ditembakkan dan disuntik ke Roxanne kameraman Hal Stewart (Yunus Hill). Megamind memanipulasi Hal untuk menjadi seorang superhero bernama Ketatkan, tapi pada masa yang sama jatuh cinta dengan Roxanne dan mula berkencan sementara dia menyamar sebagai Bernard. Ketatkan cuba untuk menggunakan kekuatannya untuk merayu Roxanne, tetapi ditolak dan tumbuh cepat cemburu pada Megamind Bernard-disamarkan. Megamind akan mula berubah fikiran tentang menjadi penjahat, mencari kenikmatan lebih mengejar hubungan dengan Roxanne. Dia kemudian mendapat di bertengkar dengan Minion dan dua temannya telah keluar jatuh. Setelah Roxanne menolak dia ketika identiti itu secara tidak sengaja terkena, Megamind berikut melalui dengan rencana untuk melawan Ketatkan. Pada saat ini, bagaimanapun, Ketatkan telah memutuskan dia lebih akan menjadi supervillain kerana dalam pandangannya, menjadi superhero adalah terlalu banyak kerja keras. Tidak seperti Metro Man, Ketatkan tidak mempunyai keraguan dengan langsung membunuh Megamind dan beliau terpaksa melarikan diri untuk hidupnya. Dengan tidak ada yang menghentikannya, Ketatkan mulai mendatangkan malapetaka di Kota Metro.

Melihat bagaimana salah satu serangan berasaskan tembaga selama pertarungan tidak berpengaruh pada Ketatkan, Megamind meyakinkan Roxanne untuk mencari petunjuk pada kelemahan di tempat persembunyian tua Metro Man. Di sana mereka menemukan Man Metro hidup dan belajar bahawa ia memalsukan kematiannya (dan kelemahan untuk tembaga) sehingga ia boleh bersara dari menjadi superhero dan gairah hidup yang sebenarnya: muzik. Megamind dan Roxanne cuba memujuk Man Metro untuk mengalahkan Ketatkan, tapi ia menolak dan malah Megamind ternyata dirinya masuk Ketika Ketatkan menculik Roxanne, bagaimanapun, Megamind rosak keluar dari penjara oleh Minion dan pergi untuk menyelamatkannya. Megamind kekalahan Ketatkan oleh draining DNA Metro Man dari tubuhnya, mengupas dia dari kuasanya, dan Hal berakhir di sel penjara bekas Megamind sementara Megamind yang dianut oleh Roxanne dan Kota Metro sebagai pembela baru. Megamind mulai menikmati reputasi baru sebagai superhero sementara Man Metro menyamar diam-diam dia mengucapkan selamat.







http://www.megamind.com/

Bagi kami ia sebuah filem yang menghiburkan ditambah dengan 3D. Terasa berada di dalam cerita tersebut. Saya syorkan semua pergi menonton

BINTANG : 3 Bintang 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link

Related Posts with Thumbnails