TEMAN

Jumaat, 31 Disember 2010

THE TOURIST - FILEM YANG PALING BEST DITONTON SEPANJANG 2010


Poster The Tourist

Salam semua sahabat-sahabat, 

Inilah dia filem yang paling sempoi sepanjang tahun 2010. Sepanjang filem ini berlangsung, ia tidak menjemukan. Setiap babak-babaknya amat memuaskan hati. Dalam kata lain memang berbaloilah menonton filem ini. Lakonan Johnny Depp dalam filem ini patut diberikan pujian kerana dapat menyampaikan watak yag dilakonkan dengan begitu berkesan.  Begitu juga dengan Angelina Jolie begitu bekesan seperti biasa. 
 
Seorang wanita bernama Elise ( Jolie ) sedang cuba mematahkan usaha sejumlah orang yang bekerja untuk Scotland Yard  mengekorinya di Paris. Di sebuah kafe, ia menerima sepucuk surat dari Alexander Pearce, bekas kekasihnya, dengan mengikut arahan yang jelas untuk papan kereta ke Venice, Itali , memilih seorang lelaki yang mirip dia dan membuat polisi percaya bahawa orang ini adalah Alexander Pearce. Sebuah asing misteri, tidak terlibat dengan polisi, tampaknya juga akan menonton Elise. Elise membakar surat dan papan kereta api.

Dia mengambil kerusi di samping Frank ( Depp ), seorang pelancong Amerika membaca novel mata-mata. Frank langsung tertarik padanya.Kereta tiba di Venice dan mereka mengambil sebuah perahu ke hotel Elise's. Saat makan malam, banyak kecewa Frank, Elise mengaku memiliki perasaan untuk orang lain, mungkin Alexander Pearce. Mereka berkongsi ciuman, disaksikan oleh orang-orang mengikutinya.

Keesokan harinya, Frank terbangun untuk mencari Elise pergi. Lelaki tiba-tiba cuba masuk ke bilik hotel. Frank nyaris lolos tetapi tertangkap oleh polis Itali. Seorang detektif simpatik mendengar cerita Frank bahawa dia tidak tahu mengapa orang ini setelah dia. Dia mengambil Frank dari penjara hanya untuk membawanya ke dalam cengkaman orang-orang yang menceroboh bilik hotel Elise's.

Elise muncul tiba-tiba untuk menyelamatkan Frank, melarikan diri pada bot. Elise akhirnya mengatakan Frank bahawa semua ini berlaku kerana dia mencium dia dan membuat polisi percaya bahawa ia adalah Alexander Pearce. Frank Pearce belajar bahawa mencuri dua bilion dari seorang gangster bernama Shaw ( Berkoff ) dan dikehendaki oleh Kerajaan Inggeris untuk mengelakkan cukai . Tertegun oleh berita itu, Frank mengatakan ia masih tidak menyesal mencium Elise.

Elise meminta maaf untuk mendapatkan dia terlibat sama sekali dan trik Frank dari perahu. Frank mengatakan dia mencintainya. Elise pergi ke sebuah bangunan kerajaan. Dia ternyata menjadi agen rahsia untuk Inggeris. Dia melihat dirinya sesama Inggeris agen Acheson (Bettany ), yang ada di antara mereka yang mengikutinya di Paris. Elise seharusnya bekerja menyamar melawan Pearce tetapi jatuh cinta dengan dia dan telah menghilang dari pekerjaannya sampai sekarang. Dia mengatakan Acheson bahawa ia bersedia untuk membantu dirinya menemukan Pearce sekarang.

Elise pergi ke bola Pearce telah menjemput dia untuk menghadiri, memakai kawat. Dia menyerahkan surat oleh orang asing misterius yang sama dari Paris. Surat ini dari Pearce, mengatakan di mana untuk bertemu. Sebagai Elise berubah untuk pergi, Frank berdiri di depannya.Mereka menari. Elise daun untuk mencari Pearce dan laki-laki agen Acheson's menangkap Frank. Mereka berdua menonton di peralatan pengawasan sebagai Elise berjalan ke dalam perangkap yang ditetapkan oleh gangster Shaw. gangster mengancam untuk membunuhnya kecuali dia mengembalikan wang Pearce mencuri dari dia. Agen Acheson tidak membantu Elise rakannya, yakin bahawa Pearce akan muncul untuk menyelamatkannya.

Elise mendedahkan lokasi yang selamat tetapi tidak tahu kod. Frank watches ngeri sebagai Elise terancam lagi. Melihat bahawa Acheson tidak akan membantu Elise, Frank memungut kunci untuk gari dan melarikan diri untuk membantunya. Frank berpura-pura menjadi Pearce.Elise memohonnya untuk menghentikan atau ia akan dibunuh. Frank, bertindak sebagai Pearce, berkata Shaw bahawa dia akan mendapatkan wang, tetapi hanya jika Elise yang pertama dikeluarkan dan selamat. Seperti Frank berpura-pura bahawa dia akan membuka selamat, mulut Elise "Aku mencintaimu."

Semua dari, penembak tepat tiba-tiba polis menembak Shaw dan anak buahnya. Frank dan Elise yang terluka. Sebagai tinjauan polis TKP, agen Acheson tidak percaya bahawa Pearce tidak menyimpan Elise dan atasannya sangat marah dengan dia untuk mengekspos ke bahaya. Sebuah laporan polis memberitahu mereka bahawa Pearce baru saja tertangkap. Seperti membersihkan bilik, Elise dan Frank merangkul.

Frank bertanya Elise apakah dia mencintai dia dan Alexander Pearce. Elise menjawab ya. Untuk cadang dia dari dilema ini, Frank menyatakan bahawa dia adalah Alexander Pearce nyata dengan memasukkan kod yang betul untuk selamat. Pearce telah mendapatpembedahan plastik sehingga ia bisa memiliki kehidupan baru.

Lelaki yang ditangkap dipercayai Pearce menjelaskan kepada polis bahawa dia dibayar untuk berpura-pura dan bahawa ia hanya pelancong. Elise dan Frank / Pearce meninggalkan pada sebuah perahu dengan wang itu, akhirnya bisa bersama. Dalam aman, polis mendapati bankir cek untuk £ 744.000.000 dalam bentuk cukai yang terutang Pearce kerajaan Inggeris.




Diarah oleh 
Florian Henckel von Donnersmarck
Dihasilkan oleh Graham King 
Pasukan Headington 
Roger Birnbaum 
Gary Barber 
Jonathan Glickman

Screenplay oleh 
Florian Henckel von Donnersmarck 
Christopher McQuarrie 
Julian Fellowes
Berdasarkan Anthony Zimmer oleh 
Jérôme Salle

Dibintangi
 Johnny Depp 
Angelina Jolie 
Paul Bettany 
Timothy Dalton 
Steven Berkoff 
Rufus Sewell 
Christian De Sica






Photobucket

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link

Related Posts with Thumbnails