TEMAN

Ahad, 9 Januari 2011

MERLIN SEASON 3 KE UDARA. TERPACAK KAMI DEPAN TV MENONTONNYA







Salam berhujung minggu semua,




Kami peminat Drama bersiri Merlin. Fantasi dan magik magik kembali! Kami mengikuti Merlin dari season 1 lagi. Teruja kami apabila dapat tahu season ke-3 akan keudara dan ia sudah pon ke udara pada Jumaat, 8hb Januari 2011 pukul 10 malam di TV3. Episod pertama ditayangkan selama 2 jam. Ia adalah pembukaan season ke-3 yang amat menyeronokkan apabila menontonnya.





Episod pertama untuk season ke 3 ini menceritakan setelah setahun sejak Morgana hilang. Setelah lama mencari, ia akhirnya menemukan mengembara di hutan, dan tak seorang pun melainkan
Raja dapat bersukacita lebih.


Morgana cuba untuk melupakan masa lalu, dan ia cuba untuk membuat Merlin temannya lagi. Tapi Merlin tidak terpedaya dengan taktik dia, kerana ia tahu bahawa ia bukanlah Morgana ia digunakan untuk mengetahui. Dia akan mendapati bahawa Morgana adalah sebahagian daripada rancangan untuk drive Uther gila, dan membantu seorang raja menakluk saingan Camelot.






Di sini saya ceritakan semula atau kita imbau semula kisah Merlin.Merlin adalah seorang ahli sihir muda yang tiba di bandar Camelot, setelah ibunya menetapkan baginya untuk tinggal dengan Gayus, doktor mahkamah. Ia mendapati bahawa raja, Uther Pendragon, telah melarang sihir dan telah dipenjarakan naga besar terkini jauh di bawah bandar. Naga Merlin memberitahu bahawa dia memiliki sebuah takdir penting untuk melindungi anak Uther, Arthur, yang akan melahirkan seorang Kerajaan besar. Ketika ia bertemu dengan Arthur untuk pertama kalinya ia percaya bahawa ia adalah sombong dan Arthur pandangan Merlin sebagai tunduk, seperti Merlin harus tetap sihirnya rahsia atau eksekusi wajah di tangan Uther.





Morgana adalah 'ward' Uther dengan kekuatan foresight kenabian, yang takut dan yang ia menjaga rahsia. Guinevere, yang dia sebut "Gwen", adalah pelayan hamba dan teman dekat. Seri pertama difokuskan pada pembangunan Merlin dan persahabatan dengan Arthur. Seri kedua lebih memfokuskan pada pembangunan ahli pemain lain. Beberapa tema sentral dari siri ini adalah romance budding antara Arthur dan Gwen dan perjuangan Morgana untuk mengawal kekuatannya, yang terakhir akhirnya menjadi rosak oleh kejahatan kerana tindakan Uther's.




Watak lain dari legenda Arthur juga muncul. Lancelot sangat ingin menjadi ksatria tetapi tidak mampu melakukannya kerana kelahirannya sebagai rakyat biasa. Mordred telah muncul sebagai anak Druid yang membentuk ikatan dengan Morgana (dalam legenda dia adalah salah anak saudaranya atau anaknya), dan telah diprediksi oleh naga yang Mordred akan menjadi penyebab kematian Arthur (dalam legenda Keadaan ini berlaku pada Pertempuran Camlann). Mordred dan kadang-kadang Naga Besar lihat Merlin dengan nama Druidic Nya, Emrys (bentuk Wales dari Ambrose); Ambrose Aurelianus adalah tokoh sejarah yang Geoffrey of Monmouth sebahagian bergabung dengan Merlin. Excalibur adalah pedang biasa yang menjadi terpesona dengan Naga Besar dan kemudian dilemparkan ke dalam tasik (dalam legenda, ini adalah pedang Nimueh berikan kepada Arthur).



Colin Morgan

Merlin: Seorang pemuda sangat berbakat yang cuba untuk menjaga kekuasaannya rahsia dan suatu hari akan menjadi penyihir terbesar di dunia. Ia juga hamba Arthur, pelindung, dan teman, meskipun permusuhan awal antara dua dan jengkel sesekali sebagai Arthur boleh bersikap kasar padanya. Dia adalah kasih dan cuba untuk melihat kebaikan pada semua orang, melakukan apa yang dia rasakan hanya.






Bradley James  
Putera Arthur: Si keras kepala dan seorang anak belum belum berani dan baik hati yang sangat arogan Raja Uther, dan Raja masa depan Camelot. Dia sangat peduli tentang orang-orang dari Camelot bahkan lebih dari dia tentang dirinya. Walaupun Arthur telah "dilatih untuk melawan sejak lahir" dan sangat baik dalam pertempuran, ia sering terdedah dan Merlin harus melindungi dia dari bahaya untuk memenuhi legenda ini. Arthur menjadi berteman dengan Merlin, walaupun tuannya, dan pasangan telah menyelamatkan satu nyawa lain pada berbagai kesempatan. Walaupun prasangka Arthur saham ayahnya melawan sihir, menjadi jelas bahawa ia lebih toleran dan adil-berfikiran daripada Uther, sering penyokongan kesempatan kedua dan pembuangan daripada eksekusi. Pada siri kedua, ia jatuh cinta pada Guinevere.


Angel Coulby 
Guinevere (Gwen): pembantu Morgana sederhana, dan bekas sahabatnya. Dia memiliki keperibadian yang terbuka, ramah, membantu, dan memaafkan. Pada awalnya ia menyindir bahawa dia naksir Merlin, nanti, ada asmara dengan Lancelot. Pada akhir musim kedua, jelas bahawa Arthur adalah cinta sejatinya. ayah Gwen, Tom, adalah pandai besi benteng, tetapi dilaksanakan oleh Uther disyaki berlatih sihir, walaupun Morgana memohon tujuannya. Ternyata Tom telah dijebak dan Gwen dibenarkan untuk tinggal di rumah mereka. Ada penunjuk bahawa Tom mengajarkan Gwen beberapa keahliannya. Baru-baru ini mendedahkan bahawa Gwen memiliki saudara yang lebih tua, yang terasing.




Katie McGrath  
Morgana: bangsal Raja Uther dan anak tidak sah nya (rahsia ini didedahkan dalam siri 3 hingga Gayus, dan Merlin sengaja mendengar.) Morgana adalah bersahabat dengan Gwen walaupun perbezaan kelas mereka, serta teman-teman baik dengan Merlin di siri 1 dan sebahagian besar siri 2. Dia diam-diam sebuah "Pelihat" - orang yang memiliki kekuatan kenabian. Walaupun dia tidak menyedarinya sampai awal siri 2, dia-seperti Merlin-lahir dengan sihir (meskipun Merlin jauh lebih kuat). Sementara Gayus bertindak sebagai mentor untuk Merlin, ia memberitahu Morgana bahawa dia tidak memiliki dalam usaha untuk melindungi dirinya, dia memberikan sebuah ramuan tidur yang menghalang mimpi nubuatan-nya. Dia terus-menerus dibohongi dan dengan demikian merasa terasing dan bingung. Dia berani dan terus terang, sangat peduli tentang orang lain dan sangat menentang Uther penganiayaan terhadap siapa pun yang datang ke dalam kenalan dengan sihir. Setelah menyedari bahawa dia tidak boleh meyakinkan Uther untuk menukar, menyaksikan penganiayaan terhadap mereka yang ia peduli, dan takut Uther akan menemui kekuatannya dan membunuhnya, ia datang untuk membentuk ikatan dengan Morgause, seorang penyihir kuat dengan niat keruh, dan dengan demikian mendapati dirinya dalam pembangkang tidak hanya Uther tetapi Merlin juga. Hal ini diungkapkan oleh Gayus bahawa Morgause dan Morgana sebenarnya setengah-saudara. Dalam siri 3 tampak bahawa dia adalah penjahat utama; sepenuhnya recommitted kepada kejahatan, dia sekarang didorong oleh balas dendam terhadap Uther dan Camelot (menggemar legenda Arthurian asli mana dia secara moral jahat).



Anthony Head 
Uther Pendragon: ayah Arthur dan seorang raja di Camelot ketika itu. Uther sering orang kejam dan kejam yang beberapa menyebutnya tiran, tapi dia sangat peduli tentang Camelot dan Arthur serta Morgana, walaupun seringkali yang ketat terhadap mereka. Namun, ia sering dibutakan oleh kebencian dari segala bentuk sihir. Sejak kematian isterinya Igraine dalam melahirkan Arthur (yang ia menyalahkan pada fakta bahawa kehamilan diciptakan melalui sihir), ia telah mengobarkan perang terhadap sihir-pengguna, akan sejauh pembunuhan. Telah menunjukkan bahawa ia membunuh anak-anak yang lahir dengan sihir, dan ia akan mengeksekusi siapa saja yang begitu banyak seperti terlihat dengan seorang penyihir, sehingga Merlin dan Morgana harus sangat berhati-hati (dia tidak tahu kekuatan mereka, atau bahawa yang terkini daripada dua berusaha untuk menggulingkan dan kemudian membunuhnya). Baru-baru ini, ia mendedahkan untuk Gayus yang Morgana sebenarnya putri kandungnya, lahir dari sebuah hubungan singkat dengan ibu Morgana's sementara suaminya pergi. Penolakannya untuk mengakui ini lebih lanjut ternyata Morgana terhadap dia.

Richard Wilson 
Gayus: doktor istana Camelot's, wali Merlin dan salah satu dari sedikit yang mengetahui rahsia Merlin. Gayus ialah sihir sendiri namun Raja telah melarang dia menggunakan sihir, dan adalah sesuatu dari seorang alkemis dan sarjana magis. Dia memiliki rasa humor yang kering dan melihat Merlin sebagai anak dia tidak pernah. Walaupun kontroversi baru-baru ini tentang hubungan Gayus dan Merlin, hanya seorang teman yang dipercayai ibunya.



John Hurt (SUARA)
the Great Dragon - Kilgharrah. Merlin sering dilihat naga ketika dalam kesulitan, kerana dia mengaku tahu takdir Merlin. Naga juga merupakan salah satu dari sedikit yang mengetahui dan rahsia Merlin Morgana's. Namun, di mana ia mendorong Merlin untuk menggunakan sihir dan melindungi Arthur, naga Merlin memberitahu bahawa Morgana tidak pernah harus tahu kekuatannya. naga muncul mahatahu di kali, dan pada akhir dua siri, Merlin diturunkan menjadi Kilgharrah Master alami. Dalam siri ketiga, Merlin dan berkongsi Kilgharrah ikatan berhampiran Dragonlord / Naga dan Naga datang membantu Merlin apabila diperlukan. Kerana ikatan Dragonlord, ia perlu mematuhi Merlin bahkan ketika ia tidak bersetuju dengan perintah Merlin atau niat.






















Photobucket

6 ulasan:

  1. Yer..saya pun follow cerita ni dari season 1 sampai 3. Best kan??? Geram sgt pada Morgana tu ishh

    BalasPadam
  2. Memang best.. rugi kalau tak tengokkan :)

    BalasPadam
  3. merlin a.k.a dajjal...huhhhh

    BalasPadam
  4. Dia dajal ke? Ia hanya cerita dogeng. Jgn ambil serius.

    BalasPadam
  5. tunggu merlin 5 plak
    xsabar nk tengok

    BalasPadam
  6. Merlin 4 dah selesai tengok.... tu la kami pon tunggu season 5 plak. Harap2 ada.

    BalasPadam

link

Related Posts with Thumbnails