TEMAN

Ahad, 27 Mac 2011

BIG MOMMA


As'salam.... 

Tengok wayang, cerita ini best! Tak kering gusi menontonnya.  

Big Mommas: Like Father, Like Son(juga dikenali sebagai Big Momma's House 3) adalah 2011, filem komedi diarahkan oleh John Whitesell dan ditulis oleh Matius Fogel dan Don Rhymes. Filem ini adalah sekuel kedua untuk Big Momma's House (2000) dan bintang Martin Lawrence mengulangi peranannya sebagai FBI agen Malcolm Turner. Jascha Washington menolak untuk Reprise peranannya sebagai Trent Pierce dari dua filem pertama, dan Brandon T. Jackson menggantikannya untuk peranannya.

Hal ini dikeluarkan pada tarikh 18 Februari 2011. Ini adalah Big Momma pertama filem yang akan disajikan dalam 2.35:1 layar lebar.

Filem ini bertujuan untuk reboot siri dengan watak utama yang baru dan menarik bagi penonton remaja yang bertentangan dengan filem pertama target penonton lebih dewasa, walaupun filem sebelumnya Big Momma's House 2 lebih berorientasi pada keluarga.


Pelakon 

Martin Lawrence
sebagai Malcolm Turner / Pierce 'Big Momma' Hattie Mae. Untuk melindungi Trent yang telah menyaksikan pembunuhan, mereka pergi ke sebuah sekolah khusus perempuan menyamar sebagai "Big Momma" dan anak saudaranya "Charmaine". "Big Momma" bekerja sebagai seorang ibu ruangan sementara "Charmaine" adalah mahasiswa. Isteri dan ibu Trent's, Sherry, tidak hadir dalam filem ini apabila ia sedang pergi berlibur. Dibandingkan dengan filem sebelum ini, peranan Malcolm sedikit lebih kecil sebagai Trent lebih daripada watak utama.

Brandon T. Jackson sebagai Trent Pierce Pierce / Daisy Charmaine. Dibandingkan dengan peranan-peranannya dalam filem sebelumnya, Trent mempunyai peranan utama dari filem ini. Trent adalah anak tiri Malcolm 17 tahun. Seiring dengan Malcolm, dia pergi menyamar sebagai saudara Big Momma's. Charmaine juga muncul dalam video muzik "Imma Do It Big" bernyanyi (benar-benar Brandon T. Jackson).

Jessica Lucas sebagai Haley, bunga cinta Trent's. Seorang gadis tidak selamat yang adalah seorang penyanyi besar dan penulis lagu yang berteman "Charmaine".

Faizon Love sebagai Kurtis Kool, kelebihan berat badan sekolah, petugas kebersihan bodoh yang mengandungi menyukai untuk wanita gemuk.

Tony Curran sebagai Chirkoff, seorang gangster Rusia yang mengetahui yang Trent telah menyaksi pembunuhan seseorang. Dia dan ini preman yang keluar untuk membunuh Trent untuk mencegah dia dari mengekspos mereka. Ia berfungsi sebagai antagonis utama filem.

Portia Doubleday sebagai Jasmine. Seorang gadis arogan yang merupakan pemimpin sebuah kumpulan sekolah yang disebut "The Diva".

Ana Ortiz sebagai Gail, kepala sekolah.

Sherri Shepherd sebagai Beverly Townsend. Seorang ibu den yang berhenti kerana dia dilecehkan oleh para pelajar

Ken Jeong sebagai Mailman ( ) cameo

Susan Griffiths sebagai Kafetaria Girl # 1 ( penampilan cameo) cameo



Sinopsis
FBI agen Malcolm Turner (Martin Lawrence) telah berlangsung menyamar sebagai "Big Momma" selama hampir satu dekad. Remaja anak tiri-nya Trent Pierce (Brandon T. Jackson) baru saja lulus dari sekolah tinggi dan diterima ke dalam Duke University. Ia lebih memilih untuk meneruskan kuliah dan mengejar kerjaya muzik sebagai rapper bernama "Prodi-G". Dengan Sherry sedang pergi berlibur dengan Malcolm dan bayinya, Trent cuba untuk mendapatkan Malcolm untuk menandatangani kontrak untuk dia, tapi Malcolm menolak kerana dia percaya bahawa Trent harus mendapatkan pendidikan. Persistent untuk mendapatkan tanda tangan, Trent berikut Malcolm sementara dia bekerja pada sebuah kes dan saksi pembunuhan oleh gangster Rusia, Chirkoff. Untuk menjaga Trent selamat dan dari mendapatkan dibunuh oleh Chirkoff, Malcolm pergi menyamar sebagai Big Momma untuk ketiga kalinya. Trent bergabung dengan dia, akan menyamar sebagai besar keponakan Charmaine Big Momma's Daisy Pierce di sebuah seni persembahan sekolah untuk anak perempuan. Trent cuba untuk mengembangkan cinta dengan salah satu gadis sebagai dirinya sendiri sementara "Big Momma" sedang dikejar oleh sekolah goofball Marine Kurtis Kool (Faizon Love) yang mempunyai minat dengan perempuan yang besar.

Malcolm adalah mencari flash drive dengan bukti memberatkan Chirkoff di atasnya. Dia menyimpulkan bahawa itu adalah tersembunyi dalam sebuah muzik box yang telah dicuri dari perpustakaan. pukulan Trent cover-nya dengan pergi berkencan (sebagai dirinya sendiri) dengan Haley di mana ia dapat dilihat oleh rakan-rakannya, yang Chirkoff waspada kerana ia telah menyerahkan diri kepada mereka sebagai penerbit rakaman. jejak kaki tangan Chirkoff's Trent tetapi berfikir bahawa mereka telah kehilangan dia ketika dia berubah menjadi Charmaine. Dan seperti Trent "tidak" muncul di showcase besar, "Charmaine" membantu Haley dengan lagu dan dari sedang stres dari persembunyiannya, Trent pukulan cover-nya dengan tidak bisa menyanyi seperti "Charmaine", dan kemudian berakhir dengan tiga (Malcolm, Trent dan Haley) yang di jalankan dari Chirkoff di mana mereka akhirnya tertangkap dan ketika mereka akan ditembak, Kurtis tunas Chirkoff dengan pistol setrum. Chirkoff ditangkap seperti juga kaki tangannya. Saat ia berjanji, Malcolm menandatangani kontrak Trent, tapi Trent robekan itu dan memutuskan untuk pergi ke Duke. Filem berakhir dengan video muzik dari Trent / Prodi-G menyanyikan lagu nya Miracle liris dengan Malcolm muncul sebagai Big Momma.




Photobucket

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link

Related Posts with Thumbnails