TEMAN

Ahad, 30 Disember 2012

KENANGAN KETIKA KANAK-KANAK DULU




Assalamualaikum dan selamat tengah malam. 
Mesti ramai yang sudah tidur dan yang belum tidur mungkin sibuk dengan agenda masing-masing.

Kita sudah berada di penghujung tahun 2012. Rasanya ibubapalah yang paling sibuk waktu sekarang ini. Menyediakan persiapan dan anak-anak yang akan memulakan persekolahan tahun depan. 
Persiapan terahkir untuk anak-anak sekolah selalu berlaku pada saya ketika berada di zaman sekolah dulu. 

Jumaat, 28 Disember 2012

CZ12 : TAK TERKELIP KELIP MATA MENONTONNYA.


Pengarah :
 Jackie Chan
Penerbit: 
Jackie Chan, Stanley Tong, Barbie Tung
Skrip : 
Jackie Chan
Pelakon :
 Jackie Chan, Kwon Sang-woo, Liao Fan,Yao Xing Tong, Zhang Lan Xin, Laura Weissbecker



Fuhhhhh memang best!!!! Rugi kalau tak tonton. Layan ceritanya. 
Pembukaan babak movie  yang menarik. 
Sebelum tonton movie ni, tak faham apa maksud CZ12. Rupa-rupanya maksudnya Zodiak Cina yang terdiri dari 12 jenis haiwan yang mewakili kalendar Cina setiap bulan. 

Rabu, 26 Disember 2012

GANGGUAN ATAU MEMANG TIADA REZEKI LAGI


Assalamualaikum sahabat yang dihormati,

Petang-petang cam ni tiba-tiba pula ada mood nak menulis. Selalu memang malas nak menulis blog. 
Selepas solat zohor tadi, tiba-tiba terfikir pasal apa nak masak untuk hari ini, yang ada cuma ikan kerapu sahaja. Terlintas nak masak ikan kerapu kukus je la. Masak simple simple je dan sihat (hehehesebenarnya dah ada idea nak masak apa). 

Tengah hiris-hiris halia tadi, tiba-tiba teringat pasal usia perkahwinan kami telah pon genap 4 tahun bulan lepas. Tiada sebarang sambutan kali ini oleh kerana suami sibuk dengan kerja di luar kawasan cuma kami video call satu malam borak-borak perkara seharian.

Memandangkan kami sudah 4 tahun kahwin dan masih tidak mempunyai zuriat walaupun kami sebenarnya tiada sebarang masalah setelah pergi buat pemeriksaan dari doktor pakar sakit puan dan kami anggap belum ada rezeki lagi untuk waktu sekarang. Saya pon tak stress nak zuriat secara kadar segera. Allah telah atur waktu yang bersesuaian untuk kami dapat zuriat. Sentiasa berfikiran positif pada keadaan dan Allah. 

Tetapi dalam masa yang masa, saya ada terdengar dan baca mengenai kesukaran mendapat zuriat bukan sebab kita ni mandul secara fizikal tetapi ada makhluk halus atau jin yang menumpang tinggal dalam rahim seseorang wanita. Oleh kerana itu seseorang wanita tersebut susah nak mengandung. 


Wahid Abdul Salam Bali membahagikan kemandulan itu kepada dua, iaitu kemandulan yang berlaku secara tabii, yang boleh dirawat oleh para doktor, sebagaimana lazimnya dan kemandulan yang berlaku akibat gangguan jin yang boleh dirawat menggunakan ayat-ayat al-Quran, doa-doa dan zikir.

Kemandulan yang berlaku akibat gangguan jin mempunyai tanda-tanda tertentu, antaranya:

1. Rasa sesak dada terutamanya selepas waktu asar, yang mungkin berlarutan hingga tengah malam.

2. Kusut fikiran.
3. Sakit di bahagian tulang-tulang belakang.
4. Mengigau ketika tidur.
5. Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan.


Menurutnya lagi, kemandulan yang berlaku pada kaum wanita, di mana jin itu akan tinggal dalam rahim dan merosakkan benih, menyebabkan benih-benih itu rosak dan tidak subur ataupun ia dibiarkan subur dan sempurna tetapi diganggu selepas beberapa bulan hamil, menyebabkan turun darah, lalu keguguran. Keguguran yang berlaku berulang kali boleh terjadi akibat daripada gangguan seperti ini.

Ahad, 23 Disember 2012

TENGOK WAYANG : THE HOBBIT


Tengok wayang memang best kan. 
Kali kami tengok wayang The Hobbit. Tengok kat KLCC. Dah lama tak tonton wayang kat KLCC. Terasa seat kecil sangat kerana selalu tonton di TGV Wangsa Walk. Seatnya luas.. Jadi keselesaan terganggu walaupun sebenarnya saiz badan kita bukannya kategori XL. Dan tidak selesa dengan penonoton disebelah yang jadi storyteller dengan rakannya sebelah. Sungguh tidak selesa. Dah la movie ni lama hampir 3 jam. Siap kira 1,2,3 sampai 12 orang hobbit yang ada. Memang menguji kesabaran betul. 

Ingatkan orang kita yang tinggal di bandar ini pandai tatasusila bila menonton wayang. Rupanya masih macam orang jakun yang tak pernah tengok wayang.

Sorry membebel panjang la pula, memang agak stress dan tak boleh nak tumpukan pada movie Hobbit semalam. 

Berbalik pada Hobbit. Nak tengok cerita ini kena beli pop corn saiz Large kerana cerita ini hampir 3 jam. Dan ada babak-babak yang ada perlahan. Kalau ada yang tak faham mungkin akan membosankan. Tapi bagi saya ok, kerana ia ingin menceritakan asal usul cerita ini sebelum The Lord of Ring. Jadi kena sabar dan fokus.. fokus... 


The Hobbit: An Unexpected Journey adalah 2012 fantasi pengembaraan filem yang diarahkan oleh Peter Jackson. Ia adalah pertama tiga bahagian filem adaptasi novel 1937 The Hobbit oleh JRR Tolkien, The Desolation of Smaug and There and Back Again  disebabkan untuk melepaskan teater pada tahun 2013 dan 2014, masing-masing. Trilogi bertindak sebagai prequels Jackson  The Lord of the Rings film trilogy

Cerita ini ditetapkan di Tengah-bumi enam puluh tahun sebelum Tuhan of the Rings, dan bahagian filem yang diadaptasi dari yang Tolkien Lampiran adalah novel The Return of the King. Satu Perjalanan Unexpected memberitahu yang Hobbit Bilbo Baggins (Martin Freeman ), yang yakin dengan Gandalf wizard (Ian McKellen) untuk mengiringi 13 orang kerdil yang dipimpin oleh Thorin Oakenshield (Richard Armitage) atas usaha seluruh Tengah-bumi untuk menebus Gunung Lonely daripada Smaug naga. Filem ini ditayangkan di New Zealand pada 28 November 2012 dan telah dikeluarkan di peringkat antarabangsa pada 13 Disember 2012, di mana ia telah diterima bercampur reaksi kritikal positif.

Filem ini ditulis oleh Peter Jackson dan kolaborator lama beliau Fran Walsh dan Philippa Boyens, dan Guillermo del Toro, yang asalnya telah dipilih untuk mengarahkan filem sebelum meninggalkan projek pada tahun 2010.




Saya bagi 4 bintang untuk cerita ini
Photobucket

Isnin, 12 November 2012

HAPPY BIRTHDAY ADAM CORRIE 44?






Photobucket

Selasa, 23 Oktober 2012

KELUARGA 2 BUDAYA



Di studio. Pengacaranya Angeline Tan serta tetamu jemputan Louise Chong serta suaminya En Hamid dan kami berdua.

Rakaman untuk rancangan Tahun Baru Cina

Ketika penggambaran


Assalamualaikum :)


Sibuk dengan kerja bila ada cuti, kena teman suami pula. Memang tak dapat berehat. Ahad dan Isnin baru baru ini kami berdua terlibat dengan rakaman rancangan untuk Tahun Baru Cina. Awalnya????

Bagusla buat rakaman awal-awal, tak de la kelam kabut :)

Jangan lupa nanti tonton tau rancangan ini. Nanti saya update tarikh dan harinya :)



Photobucket

Ahad, 14 Oktober 2012

AKU BUKAN JULAIBIB

sebagai ADAM ABDULLAH


Assalamualaikum wahai sahabat.

Menjalani kehidupan seharian memang tak akan habis. Ada sahaja kerja dunia yang perlu dibuat. Jika dunia sahaja yang kita fikirkan memang sampai ke kiamat pon tak habis.

Amanah yang diamanahkan dibahu kita sebagai hambaNya perlu di seiring dengan kerja-kerja dunia kita. Menemani suami semalam untuk berjumpa dengan seorang penerbit telemovie untuk membincangkan watak yang ditawarkan pada suami saya.

Kali ini watak yang ditawarkan berlainan dengan watak yang sering disandang. Iaitu watak seorang pemuda Cina muallaf yang berasal dari keluarga miskin dan akhirnyanya lari ke Kuala Lumpur hidup gelandangan sebagai pencuri. Insiden dengan Haji Sulaiman menyebabkan dia kembali ke pangkal jalan dan akhirnya dikahwinakan dengan Suhada, cucu kepada Haji Sulaiman. Bekerja sebagai pegawai pemasaran. Seorang yang berbudi bahasa, prihatin dan minat mendalami agama Islam.

Semalam, suami saya meminta saya membaca skrip yang diterima dan meminta pandangan tentang jalan cerita dan watak yang ditawarkan. Pandangan jujur saya, setelah sehelai demi sehelai membaca skrip ini hati saya tersentuh kerana sedikit sebanyak ia seperti kisah benar suami saya sendiri.

Sedih jalan ceritanya, suami saya pernah cerita ketika muda-muda dulu nakal, dan pernah tidur bangunan tinggal di ibu kota. Tiap-tiap malam tidur bertemankan sebatang lilin. Esok pagi pergi kerja, seorang rakan sekerja pon tak tahu yang suami saya tidak berumah. Pernah dihalau ayahnya yang garang kerana kesalahannya yang salah di mata ayahnya.

Telemovie memang sesuai dengan suami saya.

Jumaat, 28 September 2012

BAJET 2013 - AMBIL PELUANG YANG DIBERIKAN



Assalamualaikum sahabat. 

Teliti bajet 2013 dan Jangan lepaskan peluang yang diberikan.  


Photobucket

Selasa, 25 September 2012

1 KESALAHAN DI KELUARKAN DARI SYURGA

Photobucket

Ahad, 16 September 2012

TAK KENAL JANGAN MENGHUKUM!



Assalamualaikum,

Cuti Raya sudah habis, mulalah episod baru iaitu kerja. Ditawarkan memegang watak sebagai Cicak dalam filem Darah Panas terbitan White Merpati Sdn Bhd. Watak yang mencabar kerana mengunting rambut menyerupai bentuk cicak. Watak Cicak adalah seorang gangster yang menjual perempuan.

Realiti kehidupan,  jalan ceritanya mengenai kisah seorang wanita yang dipaksa dan diperangkap  oleh Cicak untuk dijadikan pelacur dan menjadi keldai dadah.  

Kisah selebihnya kena tonton filem ini.

Saya menasihatkan para sahabat supaya mengambil pengajaran dari filem ini. Jangan mudah terpedaya dengan dunia serba moden dan godaan sekarang ini.

Apa sahaja yang dipakai, dilakonkan, aksi kurang sopan dan segala yang negative janganlah diikut, ditiru dan janganlah mencela para pelakon yang melakonkan.

Yang baik jadikan teladan, yang buruk dimata kita dan Allah jadikan pengajaran dan minta disimpangkan.

Potong Rambut Bentuk Cicak
Suami saya ditawarkan watak yang sering dilakonkan. Tapi kali ini disarankan memotong rambut yang agak mengejutkan iaitu bentuk CICAK. Suami saya minta pandangan dari saya dan ahli keluarga.


  • Pandangan saya jujurnya tidak suka dengan rambut yang disyorkan kerana tidak sesuai sebagai seorang Islam berambut sedemikian.
  • Solat tak sah kalau dibiarkan bentuk binantang di pakaian, badan dan apa tah lagi kepala. Tetapi saya kata boleh buat dengan bersyarat iaitu tutup kepala apabila keluar rumah dan apabila solat.


Suami saya telah buat solat Istikarah minta pertunjuk pada Allah mengenai masalah ini. Suami saya juga kurang senang dengan rambut tersebut.

Setelah beberapa kali buat solat hajat dan istikarah suami saya meneruskan juga setelah mendapat ketenangan dan niatnya hanya untuk mencari rezeki dan memberi pengajaran melalui filem ini hanya kerana Allah SWT.

Jumaat, 7 September 2012

HIKMAH HARI JUMAAT




Khamis, 6 September 2012

SYIRIK & KAFIR TINGGALKAN SOLAT?? ERKKK!!!








Hukum meninggalkan solat fardu dengan sengaja tanpa keuzuran yang dibenarkan oleh syarak adalah haram dan berdosa besar.

Pelaku wajib segera memohon keampunan kepada Allah (istighfar) dan bertaubat. Jumhur ulamak mengatakan wajib qada' (ganti) solat tersebut. 

HIDUP PENUH DENGAN CELA



Rabu, 5 September 2012

BOLEH KURUS DAN SIHAT. 10 KELEBIHAN CHIA SEED

Selamat Hari Raya

Masih ada mood raya? Mesti banyak jemputan rumah terbuka Hari Raya bulan ini. Pantang ada rumah terbuka mesti kita pergikan, selain dari itu dapat mengeratkan silatulrahim sesama kita. Apabila dah pergi rumah terbuka tentulah kita akan makan banyak. Jadi kami ada tips untuk jangan berat badan naik dan kesihatan sentiasa ok. Iaitu minum Chia Seed. 

Jom kita baca kelebihan amalkan Chia Seed. 



Bekalan setiap hari

Khamis, 23 Ogos 2012

MALAM RAYA YANG MENGHARUKAN



Selamat Hari Raya 

Menjadi tradisi setiap kali malam Aidil Fitri menjelma. Kami sekeluarga akan berkumpul solat jemaah maghrib dan Isyak bersama. Selepas selesai solat, kami bertakbir raya menyambut kedatangan Syawal dan mengucapkan selamat tinggal kepada Ramadhan. 

Kali ini kami bertuah kerana 2 anak saudara iaitu anak abang ( Faizol Fuad) iaitu Luqman al-Hakim al-Hafiz dan Mohd Irfan Nabil Hakim al-Hafiz menjadi imam kali ini. Mereka baru sahaja masuk sekolah tahfiz awal tahun ini. Alhamdulillah perubahan dan peningkatan ilmu agama mereka amat kami kagumi  merasa terharu. Kedua-dua mereka sudah meghafal al-Quran. 

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir Batin 






Photobucket

Sabtu, 4 Ogos 2012

BERBUKA PUASA MAKAN LUAR, BELI ATAU MASAK SENDIRI?

Saya masak telur dadar gebu, suami saya masak sambal sotong, kacang panggang dan Sayur Kailan Sos Tiram


Ramadhan adalah bulan amat dinanti-nantikan seluruh umat Islam. Dalam bulan ramadhan kita boleh mendapat membuat ibadat dengan pelbagai ganjaran yang berlipat ganda yang disediakan. Ia terpulang pada kita untuk merebut peluang tersebut. Samada ingin merebutkannya atau membiarkan ia pergi berlalu tanpa rasa rugi. 


Setakat minggu pertama berpuasa ini. Saya agak sibuk dengan baking yang di tempah oleh hotel.  Pada hari pertama puasa saya tak sempat nak masak. Dapur penuh dengan bahan-bahan pembuatan kek. Jadi jawabnya suami tercinta pergi membeli juadah berbuka puasa di bazaar ramadhan. Kesian juga nanti 2 orang pembantu yang datang buat produk nak makan berbuka apa kan. 

Setelah berbuka pada hari pertama puasa. Saya terlepas untuk pergi solat terawih, tapi alhamdulillah suami datang juga menunaikan solat terawihnya dengan sempurna. 

Hari pertama hingga hari ke tiga juadah berbuka puasa kami adalah dari bazaar ramadhan. Setiap kali suami saya pergi beli dan berbuka. Juadah tersebut mesti tak habis kerana tidak menetapi selera kami. Ada yang liat mungkin disebabkan penyediaan makanan tersebut sudah terlalu lama. Ada juga yang terlalu cair masakannya. Mungkin kuahnya ditambah air sahaja. untuk kelihatan banyak. 

Ahad, 29 Julai 2012

BERKAT PERGI KE MASJID






Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh wahai sahabat-sahabatku. Ketemu kita lagi di bulan Ramdhan yang mulia ini. 


Kisah ini berlaku semasa zaman Nabi s.a.w atau para sahabat. Ada seorang buta yang rajin solat berjemaah di masjid. Ada juga kisah yang sama mengatakan kata ianya tak buta. Yang penting mesej cerita yang ingin disampaikan. 


Pada suatu hari ni...lelaki ni sedang dlm perjalanan ke masjid utk solat subuh...lelaki tersebut berjalan dlm gelap...dgn hatinya tak henti2 berzikir dan mengingati Allah...


Tetiba, dengan tak semena- mena lelaki itu telah terjatuh ke dalam sebuah lubang besar di tgh2 jalan..."Allahu akbar.." lelaki itu terkejut kehairanan...'ish...tak pernah aku perasan pulak ada lubang ni kat sini'....apabila mendapati akan bajunya, lelaki itu bertambah terkejut...habis berdebu2 dan berselut2 bajunya akibat terjatuh ke dalam lubang tersebut....beliau berkata dalam hati 'ishh...sempat lagi nak balik ke rumah salin baju ni...' dengan hati yg sabar dan tidak sedikit pun mengeluh...lelaki itu bangun lalu pulang ke rumahnya utk bersiap semula ke masjid...

Tidak lama kemudian, lelaki itu berjalan semula ke masjid...namun, atas izin Allah...beliau terjatuh lagi ke dalam lubang yang sama..."Allahu akbar.."lelaki itu kehairanan,'macammana la aku boleh jatuh lagi sekali nih...' dan apabila beliau mendapati baju sekali lagi beliau mengambil keputusan utk pulang ke rumah dan membersihkan diri utk kembali ke masjid.

Kali ketiga lelaki tersebut keluar rumah utk ke masjid, beliau nekad utk lebih berhati2 agar tidak jatuh ke dalam lubang yg sama...apabila beliau hampir ke tempat terletaknya lubang tersebut, beliau merasakan seorang lelaki yg sedang menghampirinya.

Lelaki tersebut menyapanya dan menyuruhnya berhati2 akan lubang yg besar itu...lelaki beriman itu tersenyum mengangguk dan mengucapkan terima kasih...

lelaki yg memegang lampu itu bertanya, "encik nak ke mana ni?"

"Ke masjid"

"Oh ye ke..kalau macam tu mari kita pergi bersama..."lelaki tersebut membantunya bangun lalu memimpin jalan sampai lah ke masjid...


tibanya mereka di masjid, lelaki beriman tersebut dgn segera masuk utk menunaikan solat sunat dan beriktikaf...namun dilihatnya lelaki yg seorang lagi berdiri saja di luar masjid.


lelaki beriman tersebut mengajaknya masuk utk beribadat, tetapi lelaki yg memegang lampu itu sekadar menggelengkan kepalanya..

lelaki beriman itu kehairanan lalu bertanya,"kenapa kamu tak mahu masuk?bukankah kamu juga hendak ke masjid tadi..?"

lelaki berlampu itu menjawab," ya...tapi bukan untuk bersembahyang...semata2 membantu bangun dari jatuh dan bawa ke jalan yang kamu tujui.."


lelaki beriman terus kehairanan.....


lelaki berlampu itu bertanya,"adakah kamu kenal siapa aku??"

lelaki beriman tersebut menggelengkan kepala...

"Sebenarnya, aku adalah syaitan...dan akulah yg menyebabkan kamu terjatuh ke dlm lubang besar tersebut...dgn harapan bhw kamu akan putus asa dan mematahkan niat kamu utk ke masjid. Ketahuilah manusia, bahawa pada kali pertama kamu terjatuh dan pulang ke masjid, Allah swt telah mengampunkan segala dosa-dosamu sejak kecil dan kamu diibaratkan bagai kain putih yg suci. Pada kali kedua kamu terjatuh dan pulang ke masjid, Allah swt telah memberikan pengampunan kepada seluruh ahli keluarga mu serta memberkati rumahtangga mu...pada saat itulah aku berasa risau dan mengambil keputusan untuk mengelakkan kamu daripada terjatuh sekali lagi...kerana aku takut seandainya kau terjatuh lagi, Allah swt akan memberikan pengampunan kepada seluruh manusia di dalam kampung mu...."

Semoga kita semua dapat keredhaan Allah dengan amalan kita sepanjang hayat. Kita berusaha, berdoa, dan tawakkal insya'allah





Wallahualam bi shawab



Photobucket

Sabtu, 28 Julai 2012

GANTI BERAS PUTIH DENGAN BERAS PERANG






Kelebihan beras perang

1. mengandungi mineral maganese sebagai bahan anti pengaratan dalam tubuh badan
2. mengekalkan berat badan yang ideal
3. mengandungi selenium dan fiber/serat sebagai anti kanser
4. menurunkan kolesterol dalam badan
5. baik untuk wanita yang menopouse(menjaga jantung dan darah tinggi)
6. mengurangi penyakit kencing manis jenis ke 2.
7. mengandungi vit B1, B2, B6, zat besi, fosfat,
8. kalsium yang lebih tinggi berbanding beras putih.


Sebenarnya beras perang dan beras putih berasal daripada beras yang sama. Cuma proses seterusnya selepas dituai yang membezakan hasil beras itu sama ada menjadi beras putih atau beras perang. Beras perang terhasil apabila ia tidak menjalani proses mengilat atau memutihkannya seperti beras putih. Ketika proses penghasilan beras putih, lapisan dedak ini dibuang menghasilkan beras berkilat. Bagaimanapun ia menyebabkan kebanyakan zat makanan yang terkandung di dalamnya juga hilang.

Jumaat, 20 Julai 2012

SALAM RAMADHAN !



Photobucket

Sabtu, 7 Julai 2012

SENARAI MEMBELI BELAH?



Guna cara Senarai Membeli belah
Anda perlu untuk membuat senarai membeli-belah menjelang masa dan menentukan melekat kepada mereka tidak kira apa, ini akan membantu anda untuk terus di landasan yang betul di samping memastikan bahawa anda mendapat apa yang anda perlu.

senarai membeli-belah
Menggunakan senarai untuk menetapkan keutamaan anda
Perlu diingat semasa membuat senarai 'membeli-belah anda, apa yang anda perlu mempunyai dahulu. Menjaga 'anda perlu pertama dan jika ada cukup ditinggalkan, anda boleh mendapatkan beberapa mahu.

Hanya pastikan untuk memberikan beberapa kelonggaran dalam bajet anda sekalipun, jika ia terlalu tegar, maka anda tidak akan menjadi seperti yang cenderung untuk mengikutinya.

Jumaat, 15 Jun 2012

KEDAI KEK ADA JUAL ROKOK?








Salam sejahtera , 

Hari ini saya jaga kedai kek saya. Tiba-tiba saya sepasang kekasih (pelanggan) datang  dengan muka yang biasa dan selamba tanya 




Customer : Ada jual rokok Kak?

Me : Rokok ????? (apa ????? rokok )

Customer : Ya rokok.... rokok.... (muka selamba bersama gfnya) 

Dalam hati berkata-kata: Rokok? Ini kedai kek, bukannya kedai runcit. 


Kedai Kek ada jual rokok ke???




Mungkin mereka tak perasan yang ini kedai kedai atau sebalik nya ......  Kalau kedia kek ada jual rokok dah lama kedai saya ke saman kerana menjual rokok . 

Harap-harap selepas ini saya tak jumpa pelanggan yang tanya rokok lagi. 












Photobucket

Khamis, 14 Jun 2012

YES,! YES! YES!!!! I DID IT!

Salam Ceria buat sahabat-sahabat Adam Fazi. 
Kita perlukan aura dan pemikiran positif untuk cas otak kita. Usaha!

Hidup kita bermula dari melangkah setapak demi setapak. Kemudian berusaha mendaki tangga kejayaan dengan penuh sabar, usaha, doa dan tawakkal. 

Jangan putus asa. Kerana orang yang berputus asa tidak disenangi Allah :) mulakan hari dengan Bismillah dan betulkan niat kita kerana-Nya. 
Insya'allah berjaya!!!!


Photobucket

Selasa, 12 Jun 2012

HAPPY BIRTHDAY !!!!



Salam sejahtera, 

Lihatlah muka mereka semua.... ceria-ceria dengan mencalitkan muka mereka dengan krim kek. Ini adalah salah satu aktiviti wajib apabila artis-artis, krew skop production menyambut ulangttahun hari jadi mereka. 

link

Related Posts with Thumbnails